بهره گیری از ظرفیت اصناف برای مدیریت و کنترل بازار

۳۰ آبان ،

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تصریح کرد:

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: استفاده از ظرفیت اصناف برای مدیریت بازار امری ضروری است و باید از توانمندی اصناف در نظام تامین، توزیع، نظارت و بازرسی بازار بهره جست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»، «جواد تقوی» در نشست های هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار که با موضوع اقتصاد مقاومتی و اصناف برگزار شد با بیان اینکه اصناف می توانند منافع مصرف کننده را تامین کنند افزود: از این جهت ورود اصناف به موضوع مدیریت بازار و رصد تامین، توزیع و نظارت بر تعدادی از کالاها می تواند سبب کنترل شرایط روانی جامعه شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در بازار مانع از گرانفروشی شود، اظهار داشت: اصناف باید در این زمینه دولت را یاری دهند.

وی با بیان اینکه در طرح نظارتی ویژه بخشی از کار بر عهده اصناف، بخشی بر عهده بازرسین خود سازمان و بخشی دیگر نیز اختیار حوزه ستاد با همکاری دستگاههای نظارتی دیگر است، اضافه کرد: در طرح نظارتی این سازمان همکاری در برخورد با متخلف از تولید تا مصرف با کمک اصناف برای کشف تخلف و متخلف صورت می گیرد.

به گفته وی عدم عرضه کالا و احتکار آن از مصادیق تخلف است و برخورد در این بخش نیز شدید تر خواهد بود.

وی با تاکید بر ممیزی بین گرانی و گرانفروشی اضافه کرد: نرخ ارز،‌ بورس کالا، حمل و نقل و مشکلات شبکه توزیع از عواملی است که بر گرانی کالا تاثیرگذار است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.