بهروان:هرتیمی پروانه حرفه‌ای نگیرد،کنارمی‌رود

 غلامرضا بهروان در مورد برگزاری جلسه قرعه‌کشی لیگ دوازدهم در روز آینده و اینکه اگر تیمی مجوز حرفه‌ای نگیرد چه سرنوشتی خواهد داشت گفت: هر تیمی که مجوز و پروانه حرفه‌ای نگیرد در لیگ برتر دوازدهم شرکت داده نمی‌شود و طبق مصوبه هیئت‌رئیسه سازمان لیگ تیم دیگری هم جایگزین آن نخواهد شد. بنابراین حتی اگر بر فرض یک تیم نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد لیگ برتر فصل آینده را با ۱۷تیم برگزار می‌کنیم.

 وی در مورد اعلام لیست ۱۰۱نفره افراد ممنوع‌الفعالیت در فوتبال گفت: این مسأله را از آیت‌اللهی بپرسید. ایشان مسئول کمیته اخلاقی فدراسیون هستند و باید پاسخگو باشند. باید تلاش کرد با دلالیسم برخورد شود و اگر افرادی هم قابل اصلاح هستند اصلاح شوند.

 سرپرست سازمان لیگ در مورد استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف جام حذفی خاطرنشان کرد: از سوی روابط بین‌الملل یک استعلام شفاهی از AFC گرفته‌ایم و آنها گفته‌اند ما کاری به برگزار شدن یا نشدن جام حذفی نداریم، برای ما تعداد مسابقات فوتبال یک کشور در یک سال مهم است. با وجود این می‌خواهیم کتبی از مسئولان AFC استعلام بگیریم.

 بهروان در مورد اینکه برخی می‌گویند حذف جام حذفی به معنی دادن امتیاز زیاد به کی‌روش هست گفت: این پیشنهاد یکی از اعضای هیئت‌رئیسه بود که جام حذفی را برگزار نکنیم. ضمن اینکه من از اسفند سال گذشته که مسئولیت هیئت فوتبال را بر عهده داشتم بارها گفتم تعداد تیم‌های لیگ باید کاهش پیدا کند و لیگ برتر ما حداکثر ۱۶تیمی و لیگ دسته اول ۱۸تیمی باشد. بحث حرف‌های کی‌روش نیست، از کفاشیان خواستیم که با کاهش تیم‌های لیگ برتر موافقت کند و او هم به صورت کتبی موافقت خود را اعلام کرد. هم خوشحال می‌شویم ۲۰تیم در لیگ برتر داشته باشیم اما آیا امکانات لازم برای ۲۰تیمی شدن لیگ برتر را داریم؟

 بهروان در مورد اینکه چه زمانی پروانه حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری صادر خواهد شد گفت: علی کاظمی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است و فکر می‌کنم در دهه سوم مرداد این کارتکمیل شود. حتی اگر پروانه حرفه‌ای برای یک باشگاه صادر و بخواهیم آن را تأیید کنیم آن باشگاه مورد بازبینی و بازرسی AFC قرار می‌گیرد و در آن صورت اگر ما بی‌مورد به یک باشگاه مجوز حرفه‌ای داده باشیم خودمان زیر سؤال می‌رویم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.