بهروزی‌: ˝گستره سکوت˝ یک نمایش زنانه است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

امین بهروزی گفت: نمایش ˝گستره سکوت˝ اساسا نمایشی رئال و با موضوعی زنانه است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نمایش “گستره سکوت” به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. بهروزی به هنرآنلاین گفت: این نمایش اولین بار در سال ۸۲ در اولین دوره نمایشنامه‌خوانی “عصری با نمایش” که با حضور هنرمندان مطرحی چون هما روستا، حمید امجد و … در تئاتر شهر برگزار گشت خوانش شد. پس از آن در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همان سال در بخش نمایشنامه‌خوانی حضور پیدا کرد و سپس به دلیل مشغله کاری فرصت اجرای آن به دست نیامد تا امروز که به اجرای عمومی رسیده است.

او در ادامه دربارهٔ این نمایش توضیح داد: بخشی از متن نمایشنامه اقتباسی از اثر ” لاموزیکا” نوشته مارگریت دوراس است. داستان در واقع سه قصه را روایت می‌کند که دو قصه دیگر را خودم نوشتم. سه میز است که بر سر هر کدام یکی از داستان‌ها اتفاق می‌افتد. یک راوی قصه‌ها را روایت می‌کند و قصه‌ها در دل هم از نظر زمانی روایت می‌شوند. اساسا نمایش دربارهٔ امنیت عاطفی آدم‌ها است و اینکه روابط عاطفی انسان‌ها نابسامان و پیچیده است

این کارگردان دربارهٔ شیوه اجرایی نمایش گفت: شیوه اجرایی به لحاظ بازی رئالیستی است و سعی کردیم تعمدا همه عناصر مرسوم جذابیت از قبیل موسیقی، حرکت ، شوخی و رقص را حذف کنیم. داستان در واقع دربارهٔ زنان است و یک صدای زنانه از آن به گوش می‌رسد.

او ضمن ابراز گله‌مندی از وضعیت اجرا در سالن انتظامی افزود: ۳ نمایش پشت سر هم در این سالن به صحنه می‌روند به طوری که گروهی که قبل از ما اجرا دارد سالن را باید در ساعت ۱۹:۱۵ به ما تحویل دهد و ما یک ربع وقت داریم تا تماشاگر وارد شود و پس از اجرا هنوز رورانس نرفته باید سالن را به گروه بعدی تحویل دهیم که شرایط بسیار بدی برای گروه ما به وجود آمده است.

لازم به یادآوری است نمایش “گستره سکوت” با بازی فریبا کامران، لیندا کیانی، سام کبودوند، فرهاد تفرشی و پریسا صبوری تا ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ۵۳
 


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.