بهزاد شیشه‌گران دو پوستر برای زلزله‌زدگان بوشهر طراحی کرد

۲۱فروردین۱۳،

بهزاد شیشه گران که همواره نسبت به مسائل پیرامونش توجه داشته و انعکاس این مسائل را در آثارش می‌توان دید این برای زلزله‌زدگان بوشهر دو پوسترطراحی کرد که انتشار یافتن این پوسترها را برای اولین بار برعهده خبرگزاری هنر گذاشت.

بهزاد شیشه گران در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: زلزله بوشهریکی از بلایی طبیعی تاسف باری است که سبب صدمات جدی مادی و جسمی شد و با توجه به این که من همواره معتقدم هنرمندان باید نسبت به مسائل و وقایع پیرامونی خود بی اعتنا نباشد تصمیم گرفتم که برای زلزله زده ها دو پوستر طراحی کنم.

وی افزود: این دوپوستر را دستی کار کرده ام و با توجه به این توجه به کمبود وقت فرصتی فراهم نشد که این پوسترها را چاپ کنم اما با انتشار یافتن آنها در خبرگزاری هنر شک ندارم که دیده می گردد و تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

به گفته این نقاش هنرمندان همواره باید نسبت به وقایع و اتفاقات اغز خود واکنش هنری نشان بدهند و سکوت نکنند.

بهزاد شیشه گران در دوران انقلاب هم بی اعتنا به مسائل پیرامونش نبود و به همراه برادرش مجموعه ماندگاری از پوسترهای انقلابی را خلق کردند که این پوسترها را با هزینه شخصی منتشر و در سطح شهر تهران پخش می کردند.
همچنین شیشه گران با وقوع زلزله رودبار نمایشگاه پوستری را برای زلزله زدگان خلق کرد که ایم پوسترها در خود منطقه زلزله زده به نمایش درآمد.

او دربارهٔ این نمایشگاه می گوید:”زمانی که این نمایشگاه را برپا کردم با اسقبال خوبی روبرو شد و بسیاری از کسانی که زلزله را از نزدیک درک کرده بودند باورشان نمی شد که هنرمندی که خود در منطقه نبوده چگونه توانسته این قدر تحت تاثیر این واقعه قرار گیرد که در آثارش نمود پیدا کند.

شیشه گران همچنین همزمان با زلزله آذربایجان پوستری خلق کرد که این پوستر در روزنامه شرق و رسانه های محتلف انتشار یافته است.

انتهای پیام/

۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.