بهسازی محوطه “تئاتر شهر” از وعده تا عمل؟!

بهسازی محیط اطراف تئاتر شهر همواره دغدغه‌ی هنرمندان و مدیران تئاتری بوده است و حالا دوباره هم وعده‌ دیگری از سوی شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ برای بهسازی این مجموعه بدون اعلام جزییات داده شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سال‌هاست هنرمندان و تماشاگرانِ، زیباترین بنای چهارراه ولیعصر می‌دانند باید از میان خیل دستفروشان و مواد فروشان بگذرند تا به دل تئاتر شهر راه یابند. اما آدمیزاد به هیچ چیز ناخوشایندی عادت نمی‌کند. به همین دلیل هر از چندی صدای اعتراض یکی از خانواده تئاتر درباره وضعیت بی سر و سامان اطراف تئاتر شهر بلند می‌شود.
سال‌ها پیش آتیلا پسیانی از آداب تئاتر دیدن صحبت کرد.
او گفت: «هر زمان که قرار است به تماشای تئاتر بیایم، از صبح هیجان دارم و مدام به این فکر می‌کنم که قرار است با چه چیزی روی صحنه رو به رو شوم.» 
ولی چه افسوس که قیل و قال دستفروشان و زمزمه‌های مواد فروشان در فضای بیرونی تئاتر شهر، فرصتی برای اجرای این آداب فراهم نمی‌آورد. 
مرضیه برومند دیگر هنرمندی است که در چند سال گذشته با زبان تند و تیزی از این وضعیت انتقاد کرده است.
او که سال ۹۳ در نشست خبری مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی و به عنوان دبیر جشنواره تئاتر عروسکی به تئاتر شهر آمده بود، از تریبون این نشست بهره برد و بدون هر گونه تعارفی، انتقادات خود را از پیرامون تئاتر شهر بیان کرد و حال و روز این مجموعه را همچون خانه قمر خانم توصیف کرد.

او تاکید داشت که تئاتر شهر آبروی ماست و باید خودش و دور و برش زیبا و تمیز باشد.
در این سال‌ها هنرمندان و مدیران تئاتر، هر زمان که فرصتی دست داده، از این وضعیت گله کرده‌اند. 

سعید اسدی مدیر سابق تئاتر شهر در گفتگوی که تیر ماه با ایسنا داشت،از نهادهای انتظامی و مدیریت شهری درخواست کرد این مجموعه را رها نکنند و نظارت بیشتری بر اطراف آن داشته باشند.

و حالا خبر می رسد که رئیس جدید تئاتر شهر در دیدار با شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران بر همکاری مدیران شهرداری در بهسازی پیاده راه و فضای سبز مجاور این مجموعه تاکید کرده است.
آن‌طور که روابط عمومی تئاتر شهر گزارش داده است، رئیس تئاتر شهر و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران روز یکشنبه ششم مهر ماه  در دفتر مدیریت این مجموعه درباره مسائل محیط پیرامونی تئاتر شهر با هم گفتگو کردند. 
ابراهیم گله دارزاده رئیس  مجموعه تئاتر شهر در این دیدار ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری شهردار ، سایر مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۱۱ تهران از شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران خواست تا در حوزه بهسازی فضای سبز این مجموعه به ویژه محیط منتهی به پیاده راه خیابان ولیعصر(عج) و بوستان دانشجو در روزهای آینده اقدامات لازم را انجام دهد. 
وی با اشاره به این نکته که بهسازی محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های مختلف در حوزه مدیریت شهری است به طرح نکاتی درباره نورپردازی محیط بیرونی و ارائه راهکارهایی برای خروج افراد بزهکار از فضای فرهنگی این مجموعه پرداخت. 
علی اصغر طاهری شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در مجموعه تئاتر شهر از تلاش  مجموعه تحت مدیریت خود برای هرگونه همکاری با مجموعه تئاتر شهر در جهت بهسازی فضای بیرونی تئاتر شهر خبر داد. 
شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ تهران در بخش پایانی صحبت های خود ضمن دیدار از محیط پیرامونی تئاتر شهر، آسیب های عمرانی در مجاورت مجموعه را بررسی و قول پیگیری های لازم در این زمینه را داد.

و حالا باید امیدوار بود که آیا وعده بهسازی مجموعه تئاتر شهر سرانجام محقق می شود و یا در حد حرف باقی می ماند؟!

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.