بهمنی: به اعتقاد من ارز در حال حاضر تک نرخی است/هرگز قیمت ارز را به بازار آزاد نمی چسبانم

محمود بهمنی در گفتگو با نشریه”تازه های اقتصاد” که از سوی پژهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر می شود، در این مورد توضیح داد:ارز، بازار فرعی هم ندارد، همان نرخ ۱۲۲۶ تومان، حالا گاهی اوقات کمی بالا یا پایین می‌شود. این دو نرخی بودن نتیجه مقایسه با بازار آزاد و تقاضای کاذب است. با این حال تمام هم و غم ما همسان‌سازی قیمت ارز در بازار آزاد و در سیستم بانکی است.
بهمنی  تاکید کرد: هرگز به این فکر نمی‌کنیم که قیمت ارز را به بازار آزاد بچسبانیم، در این صورت معتقد هستیم قیمت کالاهای وارداتی شدیدا بالا خواهد رفت، ضمن اینکه مشکل ارزی نداریم.
رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: باید در نظر داشته باشیم که کشور ما تحریم است. بانک‌های ما تحریم هستند، بانک مرکزی ما در انتقال پول با مشکل مواجه است. البته کار هیچ قفل نشده و به اصطلاح لنگ نمانده‌ایم اما عواملی هستند که باید روی آن‌ها کار کنیم.
بهمنی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ارز در اختیار بانک‌ها می‌گذارد و بانک‌ها گشایش اعتبار می‌کنند. آن‌ها هم که تحریم هستند از طریق صرافی‌های خود مبادلات را انجام می‌دهند،‌در این انتقالات ممکن است مشکل ایجاد شود. ما انتظار داریم ارزی که در اختیار قرار می‌دهیم با کارمزدی در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، اگر احساس کردیم اضافه شده، برخورد می‌کنیم.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.