بهمن طیبی: باید iبه سایر مربیان کشتی فرنگی اعتماد نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

arash khamooshi (17 of 28).jpg

مربی سابق تیم ملی جوانان کشتی فرنگی معتقد است که باید از سایر مربیان جوان در کنارم محمد بنا استفاده نمود تا آینده کشتی فرنگی ایران تضمین شود.

بهمن طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: درست است که بنا از نظر فنی و نتیجه‌ بسیار خوب بود، اما متاسفانه هنوز کشتی فرنگی ایران iبه مربیان دیگری غیر از محمد بنا اعتقاد ندارد و این ضعف بزرگی است که می‌تواند در آینده مشکل ساز شود.

وی افزود: در این مدت غیر از رسول جزینی هیچ مربی جوان با انگیزه‌ای iبه تیم ملی اضافه نشده و این مساله در بین اهالی فن معنای خوبی ندارد.

طیبی ادامه داد: اتفاقاتی که در این چند روز افتاد شکل قشنگی نداشت، هر چند که بازگشت بنا کار درستی بود، چون روند خوبی از نظر فنی و نتیجه‌ گیری در کشتی فرنگی ایران iبه وجود آورده، اما در کنار آن دو مربی (نوربخش و خیرآبادی) هم خارج شدند و با چمن گلی هم برخورد خوبی صورت نگرفت، در صورتی که چمن گلی مربیان جوان و آینده داری مثل مجید رمضانی و حمید باوفا را iبه تیم ملی اضافه نموده بود.

مربی کشتی فرنگی همچنین، اظهار نمود: بنا بسیار با هوش است و شرایط روز را بسیار خوب درک می‌کند اما این را هم باید بداند که شرایط همیشه آن طور که او فکر می‌کند پیش نخواهد رفت و وقتی که نزدیک‌ترین فرد از او جدا می‌شود این مساله برای کشتی ایران خوب نمی باش.

وی با اظهار امیدواری از این که راه برای سایرین باز شود تا بتوانند ادامه دهنده موفقیت‌های کشتی فرنگی باشند، خاطرنشان نمود: کشتی فرنگی ایران امروز منحصر iبه عده‌ای معدود با نتیجه‌ عالی شده، اما آینده فرنگی چه می‌شود؟

طیبی افزود: شاید بنا این چند ماه را هم iبه خاطر بعضی مسایل پشت سر بگذارد، اما با وضعیت فعلی فکر نمی‌کنم دوباره در تیم ملی دوام بیاورد، ولی اگر ماندگار شد حتما باید برای آینده سازی چه میان کشتی‌گیران و چه مربیان فکری اساسی بکند.

وی با اشاره iبه تغییر و تحولات صورت گرفته در کادر تیم‌های ملی iبه ایسنا گفت: بنا iبه روشنی ثابت نموده iبه کسانی که شخصا اعتماد دارد میدان می‌دهد مثل محمدزاده و جزینی و خیرآبادی که هشت سال در کنارش بودند، اما در حق چمن گلی ظلم شد، چرا که یا نباید از اول او را دعوت می‌کردند، ولی وقتی آمد و iبهترین مربی جهان هم شد باید جایگاهش حفظ می‌شد چون روی کاغذ نتیجه‌اش خوب بود و اگر در حق تیمش ناداوری صورت نمی‌گرفت، حتی می توانست قهرمان جهان و بت کشتی ایران شود.

طیبی ادامه داد: رشید محمدزاده هم ابتدا بسیار خوب بود،‌ اما در مسابقات جهانی ضعف‌هایش مشخص شد و دیدیم که با جهانی‌ها فاصله داریم و این نشان دهنده این مساله است که برنامه‌ای که تا الان بوده کارایی لازم را نداشته و نیاز iبه بازنگری و تفکرات تازه در تیم نوجوانان احساس می‌شود، چون هر وقت که نوجوانان خوبی داشته باشیم، جوانان و بزرگسالان خوبی خواهیم داشت.

وی در ادامه سبب کوچ مربیان ایرانی iبه آذربایجان را در نوع برخوردهای صورت گرفته با آنها ندانست و اظهار نمود: اتفاقات رخ داده در این مدت را سبب اصلی نمی دانم، اما خروج مربیان می‌تواند راه را برای کوچ دیگران هم باز کند که این مساله بسیار خطرناک است و منجر iبه خروج سرمایه‌های مربیگری ایران در کشتی فرنگی می‌شود، فعلا داشته‌های ما کم است و حتی فضایی ایجاد نشده که کسان دیگری هم که برای فرنگی از پیش زحمت کشیده اند مثل حسن بابک و رضا سیم خواه در میدان حضور داشته باشند و وقتی امروز جمشید خیرآبادی iبه آذربایجان می‌رود یعنی زحماتش دیده نشده است.

طیبی در پایان گفت: بنا از این iبه بعد کار بسیار سختی دارد، چون فرنگی تا iبه حال حاشیه بسیاری نداشت، اما همیشه بعد از نتیجه‌ گرفتن انتظارات بالا می‌رود و حاشیه‌ها iبه وجود می‌آیند که امیدوارم بنا بتواند این حواشی را جمع کند تا فرنگی مثل آزاد از حاشیه‌ها ضربه نخورد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.