بهمن ماه دور تازه مبارزه با کالاهای قاچاق آغاز می‌شود

۱۸م دیماه ، موبنا- طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم که قرار بود از اول دی ماه در تمامی بازارهای تلفن همراه کشور آغاز شود از ابتدای بهمن ماه از سرگرفته می‌شود.

سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری مجمع عالی واردات به جمع آوری کالاهای قاچاق و همچنین گوشی هایی که فاقد شبنم می باشند، می پردازد.
همزمان با اجرای این طرح از اول بهمن ماه سال جاری، تمامی کالاهایی که فاقد طرح شبنم و همچنین برگه سبز گمرکی باشند از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.
همچنین درصورت ملاحظه هرگونه توزیع گوشی های قاچاق و یا کالاهایی که فاقد طرح شبنم باشند طبق جریمه‌های در نظر گرفته شده تمامی کالاهای کشف شده مصادره می‌شوند و شخص عرضه کننده به حداکثر تا دوبرابر بهای گوشی ها ثبت شده، جریمه نقدی می‌شود.
گوشی‌هایی شبنم دار موجود در بازار که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش باشند نیز به عنوان کالای قاچاق شناسایی و ثبت می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می گردد که چندی پیش نیز جلسه هماهنگی برای مبارزه با قاچاق تلفن همراه و همچنین جمع آوری گوشی‌های قاچاق در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مسوول و نماینده شورای اصناف، رییس اتحادیه مرتبط و نمایندگی‌های شرکت‌های تولیدی در ایران برگزار شد و تصمیماتی همچون کاهش مدت زمان ترخیص کالا در گمرک، اطلاع‌رسانی در زمینه خرید محصولات اصلی و غیر قاچاق و همچنین تشدید همه جانبه با ورود و حمل و نقل گوشی تلفن همراه قاچاق به ویژه نحوه جمع‌آوری گوشی‌های غیرمجاز و قاچاق در سطح عرضه اتخاذ شد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.