بهنام بهزادی : نگاهی به مسائل جوانان نسل چهارم داشتم

نشست پرسش و پاسخ فیلم ˝قاعده تصادف˝ با حضور بهنام بهزادی و عواملی فیلم برگزار شد.

بهنام بهزادی  نشست خبری فیلم قاعده تصادف، گفت: اولین جلسه پس از اولین اکران فیلم برای من همیشه از تمامی نشست ها جذاب تر است. کسانی که در این نشست ها شرکت می کنند جدی ترین مخاطبان من می باشند.

وی درخصوص ساخت فیلم در مورد جوانان، ادامه داد: همیشه ساختن فیلم در خصوص جوانان را دوست داشته ام و زمانی که این کار را آغاز کردم متوجه تغییرات بسیار در نسل تازه شدم که همین مساله سبب شد تا مطالعات بسیاری در خصوص نسل تازه داشته باشم و حتی مدت بسیاری با آنها زندگی کنم.

کارگردان فیلم قاعده تصادف، گفت: مخاطب اصلی فیلم من فردی است که سینما را جدی دنبال می کند و همیشه اعتقاد دارم در سینما نباید راه های رفته را تکرار کرد و سعی می کنم هیچ گاه چنین کاری نکنم.

وی تصریح کرد: ایده پلان سکانس ایده کلی من در این فیلم بوده و این مساله در ساختار کلی فیلم من نیز قابل ملاحظه است و به همین سبب نمی توانستم این ایده را حذف کنم.

وی در مورد آسیب شناسی در خصوص جوانان اظهار داشت: امیدوارم فیلم من تنها بتواند به مشکلات جوانان و خانواده کمک کند و اگر نتیجه ای به غیر از این گرفته شود به خاطر برداشت های متفاوت است.

بهزادی تاکید کرد: ما تنها در این فیلم نگاه کوچکی به فرزندان نسل چهارم داشته ایم و نگاه کامل به آنها کار بزرگی است که در یک فیلم نمی توان انجام داد. متاسفانه در سینما برج مشکل نور بسیار بسیار و هر سینما ما برای خود یک ساز می زند.

وی در خصوص انتخاب اشکان خطیبی، گفت: این بازیگر را در کار شام ایرانی دیدم و پس از آن تصمیم گرفتم او را برای بازی در فیلم خود انتخاب کنم.

بهزادی در مورد مقایسه قاعده بازی با دربارهٔ الی، اظهار داشت: باید از این مساله ناراحت شوم این نمی شوم زیرا اصغر فرهادی را دوست دارم. متاسفانه فیلم قبلی من را هم با کار های بسیاری مقایسه شده بود اما فکر نمی کنم این مساله درست باشد. در خصوص این مساله من مفهوم شباهت را به هیچ عنوان متوجه نمی شوم.

امیر جعفری بازیگر این فیلم نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این فیلم به هیچ عنوان لطمه ای به خانواده و فرزندان نمی زند و نباید تصور غلطی در این رابطه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در این فیلم به هیچ عنوان نمی توانستیم به دیالوگ فیلم کلمه ای اضافه کنیم و این جزو ویژگی های فیلم است.

وی در خصوص اینکه همیشه در کار های من طنز حضور دارد، گفت: با این مساله مخالف هستم در چهار سال اخیر کار های من جدی بوده است و زمانی هم که کار فیلم انجام می دادم جامعه آن را می پذیرفت.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اگر بهزادی کارگردان کار قاعده بازی از من بخواهد به جهنم هم بروم با او می روم زیرا از کار کردن با او لذت می برم.

مارتین شمعون پور نیز گفت: اگر در این فیلم توانسته باشم نقش خود را خوب اجرا کنم از زحمات کارگردان فیلم است و من کار مهمی انجام ندادم.

آهنگ ساز فیلم در خصوص موسیقی قاعده تصادف، اظهار داشت: موسیقی به اندازه ای بود که فیلم به آن نیاز داشت و سعی کردیم موسیقی به فیلم مربوط باشد.

مهرداد صدیقیان، گفت: نقش های من در دو سال اخیر چندان مثبت نبوده است اما در این کار نقش مثبتی داشتم و ما سعی کردیم یک گروه بازیگری خوب باشیم.

وی افزود: ما در این کار یک گروه شبیه به گروه تیاتر بودیم و تمامی بازیگران می خواستیم در اجرای نقش ها به یکدیگر کمک کنیم.

اشکان خطیبی نیز در ادامه این نشست، گفت: دلایل انتخابم برای حضور در این کار را کارگردان اعلام کرد اما من برای رسیدن به این کار تلاش های بسیاری کردم.

وی ادامه داد: در این کار بازیگران به معنای واقعی یک گروه بودند و همه برای خوب درآمدن فیلم تلاش خود را کردند.

امین جعفری فیلمبردار و یداله نجفی صدابردار قاعده تصادف در خصوص جزئیات این فیلم به سئوالات خیرنگاران پاسخ دادند. 

حاشیه های نشست فیلم قاعده تصادف :

شوخی های امیر جعفری و صحبت های درگوشی او با اشکان خطیبی این نشست را جذاب تر کرده بود.

نشست قاعده تصادف یکی از شلوغ ترین و بی نظم ترین نشست های پرسش و پاسخ بود و حضور بیش از حد عکاسان در این نشست در روند اجرام مراسم اختلال هایی ایجاد کرد که سبب اعتراض بهنام بهزادی شد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.