بهنام یخچالی ادامه دهنده راه گرادهای سرعتی ایران

۴ م دیماه ،

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا در آخرین روزهای سال ۲۰۱۲ به بررسی بهترین های جوانان قاره آسیا در این سال پرداخت، در بخش اول این گزارش بهنام یخچالی به عنوان یکی از امیدهای قاره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی طی گزارشی به بررسی اشخاصی پرداخت که در این سال برای بسکتبال آسیا تأثیرگذار بودند این گزارش با عنوان A تا Z بسکتبال آسیا تنها به بازیکنانی پرداخت که در سنین نوجوانی یا اوایل ۲۰ سالگی قرار دارند در زیر قسمت اول این گزارش آورده می گردد.

**A برای احمد ابراهیم

احمد ابراهیم از نسل بازیکنانی است که اولین بار در بازی های آسیایی زیر ۱۸ سال تهران در سال ۲۰۰۸ به بسکتبال معرفی شدند این بازیکن سال ۲۰۱۲ از تیم رایس به الریاض پیوست و در مسابقات قهرمانی باشگاهی آسیا هم شرکت کرد ابراهیم امسال به دنبال کسب قهرمانی با تیم الریاض است و قطعاً در کار لبنانی ها برای موفقیت در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ تأثیرگذار خواهد بود.

B برای بهنام یخچالی

جهش بسکتبال ایران با موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ حول محور بازیکنان سرعتی، مهارتی و تند نیز پست گارد می گشت.

بهنام یخچالی هم مورد خوبی برای ادامه این روند به شمار می رود یخچالی با میانگین ۱۷ امتیاز در مسابقات زیر ۱۸ سال قهرمانی آسیا سبب شد که برای مسابقات کاپ آسیا بزرگسالان هم انتخاب شده و پشت سر حامد آفاق قرار بگیرد.

سایت فیبا ادعا کرده که یخچالی یکی از دلایل بدون شکست ماندن پتروشیمی در این فصل نیز به شمار می رود.

**C برای چوی جان یونگ

گراد شوتزن ۲ متری از کره با ۳/۱۵ امتیاز و ۸/۶ ریباند در هر بازی یکی از عوامل نائب قهرمانی کره در مسابقات زیر ۱۸ سال قهرمانی آسیا بود.

**D برای دای هائیبو

چینی ها سومین بازیکن بالای ۲ متر خود در پست های ۴ و پنج را امسال پیدا کردند هائیبو با میانگیم ۲/۱۶ امتیاز و ۴/۵ ریباند یکی از امیدهای آینده چین به حساب می آید.

**E برای اولین ماولی

امسال ستاره هایی در بخش بسکتبال زنان هم با برگزاری مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال مالزی پیدا شدند هرچند اولین ماولی ژاپنی با وجود درخشش در مسابقات قبلی از نظر مربی تیم برای بازی های زیر ۱۸ سال بسیار جوان بود و مورد استفاده قرار نگرفت سنتر ۱۸۰ سانتی متری ژاپنی یکی از آینده های بانوان آسیا به شمار می رود.

**F برای فن شین

یک بازیکن شماره چهار کلاسیک که به خاطر قد بلندش مجبور به بازی در پست پنج هم شد فن شین یکی از مثال های تغییر دیدگاه در فیبا آسیا به شمار رفته و از جوانان آینده دار بسکتبال چین تایپه است.

**G برای چئون گیبئوم

یک بازیساز کلاسیک که در زمان مناسب در جای مناسب قرار دارد و با رفتار خاصش در زمین یکی از پایه های بسکتبال کره در آینده خواهد بود کره امسال مدال نقره زیر ۱۸ سال آسیا را از دیگر تیم های ربود و گیبئوم در این نایب قهرمانی نقش داشت.

**H برای لوهانچن

بازیکن پست یک چین در مسابقات زیر ۱۸ سال که با توانایی های بازیسازی عالی حضور حیاتی ای برای کسب مدال طلای کشورش در بازیها داشت.

**J برای جی الخاندرو

بازیکن جوان فیلیپنی یک سر و گردن از هم سن و سالهای خود در بسکتبال آسیا بالاتر است رشد این بازیکن از مسابقات زیر ۱۶ سال ۲۰۱۱ تا مسابقات زیر ۱۸ سال اولان با تار مشهود بود و این بازیکن تنها باید به رشد فیزیکی خود امیدوار باشد.

گفتنی است، این گزارش بازرسی دیگر بازیکنان تأثیرگذار قاره در سال ۲۰۱۲ ادامه دارد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.