به آتش کشیدن حسینیه‌ها و غارت کلیساهای سوریه+ فیلم

۳۰م دیماه ،

دیده‌بان حقوق بشر از سوزاندن و غارت اماکن مذهبی اقلیت‌های مذهبی در سوریه خبر داد؛ این اتفاق در استان ادلب و در نزدیکی مرزهای ترکیه رخ داده است؛ جایی که مخالفین مسلح تندرو، منطقه بزرگی را در اختیار دارند.

به گزارش ممتازنیوز، تابناک به نقل از رویترز نوشت: شورش ۲۲ ماه پیش علیه حکومت بشار اسد، مسالمت‌آمیز آغاز شد، ولی به جنگی داخلی تبدیل گشت که در نتیجه آن، بعضی از تندروهای مذهبی به جان اقلیت‌های مذهبی سوریه افتادند.

بنا بر این گزارش، سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک، خبر داده که در استان شمالی ادلب که مخالفین، منطقه وسیعی را در اختیار دارند، گروه‌های مخالف به تخریب حسینیه‌های شیعیان مشغولند.

همچنین ویدئو انتشار یافته، مخالفینی را نشان می‌دهد که در حالی که به نشانه شادی تیراندازی هوایی می‌کنند، مشغول تخریب حسینیه شیعیان می باشند؛ این تصاویر به ماه پایانی سال قبل میلادی مربوط می‌شود. آن‌ها فریاد می‌زنند که در حال تخریب لانه شیعیان رافضی می باشند.

گفتنی است، هر چند مخالفین، نیروهای دولتی را به این جنایت متهم می‌کنند، مردم محلی و ویدئوی منتشره، نشان می‌دهد که مخالفین پس از به دست گرفتن کنترل روستا، این کار را کرده‌اند.

شرایط درگیری داخلی سوریه و حامیان منطقه‌ای طرفین، این نگرانی را پدید آورده است که سوریه وارد جنگ مذهبی شدیدتری شده و حتی به کشورهای همسایه و از جمله لبنان، عراق، اردن و ترکیه نیز کشیده شود.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، بی‌نظمی‌ها و چپاولگری‌های مخالفین، آسیب جدی به حمایت مردمی از آن‌ها و به ویژه در میان اقلیت‌های مذهبی زده و مانع پیشرفت آن‌ها در مقابل دولت مرکزی سوریه شده است؛ حتی این نگرانی در میان بعضی حامیان خارجی شورشیان پدید آمده که ادامه این روند به تقویت تندرو‌ها منجر شود!

در پایان، گزارش‌هایی از حمله مخالفین به کلیسا‌ها در استان غربی لاذقیه و غارت آن نیز انتشار یافته است. مردم محلی مدعی‌‌اند که مخالفین پس از عقب‌نشینی نیروهای دولتی، دست به غارت کلیسا‌ها و شلیک گلوله در آن زده‌اند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.