به اسم ازدواج به کام دوستی!

استفاده از فضای مجازی برای آغاز زندگی زنگ هشداری است با خود افزایش آمار طلاق را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگاران اجتماعی باشگاه  خبرنگاران در سال های اخیر فضای مجازی جای بیشتری را در زندگی اشغال کرده به گونه ای که به استفاده از سایت های مختلف و گشت و گذار در فضای مجازی هر روز از گذشته بیشتر می شود.

ورود اینترنت به جوامع در حال توسعه همچون کشورمان در کنار تمام محاسن و نوآوری هایی که با خود به دنبال داشته دارای جوانب منفی نیز بوده است.

اینترنت و چت روم منجر به تغییر ذائقه جوانان ایران از ازدواج سنتی به ازدواج به اصطلاح مدرن و اینترنتی شده که این مسئله برای خود آسیب های مختلف را نیز به دنبال دارد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در این زمینه گفت: دختران از شیوه همسریابی اینترنتی برای انتخاب همسر مناسب خود استفاده می کنند در حالی که بیشتر پسران با نگرشی سرگرمی وارد چت روم ها می شوند.

وی با بیان اینکه خانواده های ایرانی عمدتاً شیوه ازدواج سنتی را ترجیح می‌دهد ادامه داد: در فضای مجازی بسیاری از کاربران در صدد فریب همدیگر هستند و به ارائه اطلاعات غیر واقعی می پردازند.

وی اظهار داشت: پسران در این نوع آشنایی ها حاضر به قبول مسئولیت نیستند که خود این امر منجر به افزایش آسیب های اجتماعی می شود.

بالا رفتن سن ازدواج و وجود هزاران و شاید میلیون ها مجرد در کشور موجب شده تا استفاده از فضای مجازی ، چت روم ها و سایت های همسریابی داغ باشد؛ اما آن چه بیش از هر چیز ذهن را به خود مشغول می‌ کند بی توجهی مسئولین مربوطه به این مسئله است چرا که در این نوع روابط طرفین بهای سنگینی را پرداخت می کنند.

پیش از این محمد باقر پیشنمازی معاون فرهنگی تربیتی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود که قرار است به طور رسمی نظارت بر سایت ها آغاز شده چرا که تمایل به ازدواج اینترنتی در بین جوانان افزایش داشته است اقدامی که هنوز از سوی این وزارتخانه با قطعیت دنبال نشده است.

شاید دیگر وقتش رسیده باشد که در بحبوحه افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در کشور فکری شود./ل
گزارش از محبوبه مرادی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.