به امید شنیدن توجیه منطقی علی دایی در خصوص تصمیم عجیبش

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

سرمربی پرسپولیس بار دیگر پیراهن ارزشمند شماره ۸ پرسپولیس را به یک خارجی ناشناس بخشید.

فوتبال ایران

خیلی از دوستداران پرسپولیس معتقد می باشند که باشگاه پرسپولیس و به خصوص کادرفنی برخورد مناسبی در مقابل شماره پیراهن‌های دو اسطوره پرسپولیس نداشت و این دو شماره را به دو بازیکن معمولی داد تا سروصدای هیچکس بلند نشود.

در ابتدا پس از جدایی علی کریمی از پرسپولیس زمزمه‌هایی از رضا حقیقی برای پوشیدن این شماره به گوش می‌رسید. به طوری که او گویا در اولین اردوی آماده‌سازی تیمش در اردبیل و در گفتگو با هم‌تیمی‌هایش مدعی شده بود که خواهان پیراهن شماره ۸ است و به محض پایان اردو و بازگشت به تهران پس از گفتگو با دایی این شماره را به تن خواهد کرد.

اردوی اردبیل به پایان رسید و طبق خبرهایی که از چند بازیکن گرفتیم گویا حقیقی این موضوع را با یکی از دستیاران دایی هم مطرح می‌کند. جالب اینکه دستیار دایی پس از گفتگویی چند دقیقه‌ای با سرمربی با اشتیاق فراوانی با حقیقی گفتگو کرده و به او اعلام می‌کند که دایی هیچ مشکلی با پوشیدن پیراهن شماره ۸ توسط او ندارد.

همین موضوع سبب شد تا خیلی‌ها منتظر پوشیدن این پیراهن توسط حقیقی و واکنش شدید هواداران پرسپولیس باشند. اما شنیده می‌شود که مشاوران حقیقی در گفتگو با او به این بازیکن مشاوره داده‌اند که نه تنها تصمیمش را برای به تن کردن این شماره عوض کند، بلکه حتی از چند متری این شماره هم رد نشود. چرا که فصل سختی را پیش رو خواهد داشت همین قضایا سبب شد تا این بازیکن جوان اما با اعتماد به نفس! بی‌خیال شماره اسطوره شود.

مدتی گذشت و سوژه شماره ۸ دست نخورده در گوشه‌ای باقی ماند. تا این که چند روز قبل علی دایی وقتی متوجه شد که هیچ‌کدام از شاگردانش جرأت و جسارت پوشیدن شماره ۸ را ندارند، شاگرد خارجی، نگون‌بخت و از همه جا بی‌خبر خود را صدا کرد و پیراهن ۸ را به او بخشید.

هافبک درجه دوی پرسپولیس هم به گمان این که هنوز نیامده توانسته نظر دایی را برای گرفتن یک شماره روند تک رقمی جلب کند، با اشتیاق خاصی آن را پوشید! مثل همان اتفاقی که در سال ۸۸ افتاد و هنگامی که کریمی از پرسپولیس جدا شد و به استیل آذین پیوست، باز هم در میان هراس بازیکنان ایرانی از پوشیدن پیراهن کریمی، اشپیتیم آرفی این شماره را به تن کرد و…!

حال یک بار دیگر در میان نقطه نظرات مختلفی که پیرامون شماره ۸ وجود دارد، علی دایی تصمیم گرفت آن را به مارکو تحویل دهد. البته این یک واقعیت است که نظر «اولترا کریمی‌ها» هم چندان شدنی نبود. همان‌هایی که مدعی بودند جایگاه مردمی و محبوبیت علی کریمی در این تیم به حدی است که پیراهن شماره ۸ باید از سوی باشگاه بایگانی‌ می‌شد، این در حالی است که این اتفاق برای شماره‌های محبوب‌تر هم نیفتاده و لزومی ندارد که این اتفاق برای شماره ۸ رخ دهد.

به هر حال این یک واقعیت غیرقابل کتمان است که شماره ۷ علی پروین در زمان خود بسیار محبوب‌تر از شماره ۸ بود و حتی همین امروز هم خیلی‌ها (خیلی‌ها در مقیاس میلیون‌ها نفر) قویا اعتقاد دارند که باشگاه باید پیراهن ۷ را در ویترین و موزه باشگاه بایگانی کند. آن هم با توجه به این که هیچ‌کدام از شماره ۷‌های پرسپولیس بعد از پروین آخر وعاقبت خوبی نداشته و همگی به نوعی نفرین شدند!

اعتقادی که حتی در مورد شماره یک احمدرضا عابدزاده هم وجود داشت و …! در هر حال طبیعی به نظر می‌رسد که دایی نباید شماره ۸ را به بایگاهی می‌سپرد اما از سوی دیگر پیراهن شماره ۸ به یک چهره خارجی ناشناخته و البته درجه دوم و از آن مهم‌تر سپردن پیراهن شماره ۲ به بازیکنی چون عالیشاه که او هم مثل مارکو جزء بازیکنان درجه دو محسوب می‌شود می‌توانست با تدبیر مناسب‌تری صورت گیرد.

به هر حال این رسم معمول در فوتبال دنیاست که شماره‌های بزرگ هر تیم را در اختیار بازیکنانی می‌گذارند که می‌دانند (پیش‌بینی می‌کنند) می‌تواند جای خالی بازیکن بزرگ قبلی را پر کند. کمااینکه شماره ۷ منچستریونایتد هیچگاه به تن بازیکنی در حد و استانداردهای درجه دو و سه نرفت یا همین طور شماره ۱۰ میلان و ۱۰ بارسلونا.

اما این جا کار برعکس است و دایی این دو شماره را به دو تن از بی‌نام و نشان‌ترین و کم امیدترین نفرات خود سپرد تا از راه و روش خود این شماره‌ها و اعتراض سکوها را مدیریت کند.

 

روزنامه نود

http://khanevarzesh.com | خانه ورزش
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.