به این عراق گوش کنید؛ بازیکنان نام‌آشنا و تیمی جوان

تیم ملی عراق که در گروه ایران در انتخابی جام جهانی صدرنشین است و بخت اول صعود به مرحله بعد به شمار می‌رود، با بازیکنانی نام‌آشنا، به روند خوبش ادامه داده است.

به گزارش ممتازنیوز، انتخاب بحرین به عنوان میزبانی بازی‌های گروه ایران در انتخابی جام جهانی، کار تیم ملی ایران را برای باز کردن گره صعود از گروه دشوارتر کرده است. مهم‌ترین ماموریت شاگردان دراگان اسکوچیچ در این مرحله، شکست دادن دو تیم عراق و بحرین است که هر دو در دور رفت ایران را شکست داده‌اند و در بازی‌های مقابل همدیگر، به تساوی دست یافتند.

تاکنون بیش از این که به عراق به عنوان یکی از شبیه‌ترین تیم‌های آسیایی به ایران گفته و نوشته شود، به بحرین به عنوان یکی از رقیبان سنتی و چغر ایران پرداخته شده است اما واقعیت این است که اکثر کارشناسان ایرانی معتقدند که عراق به علت پتانسیل بالای فوتبال خود، مهم‌ترین رقیب ایران در بازی‌های آینده است.

نگاهی به برنامه بازی‌های ایرانی حاکی از این است که شاگردان دراگان اسکوچیچ در آخرین دیدار این مرحله در ۲۵ خرداد در بحرین با عراق دیدار خواهند کرد. در صورتی که ایران تا قبل از این دیدار هر سه دیدار خود با بحرین، کامبوج و هنگ‌کنگ را با پیروزی پشت سر بگذارد، در این دیدار آخرین و مهم‌ترین ماموریت خود را انجام خواهد داد.

طبق جدول رده‌بندی، تیم ملی باید هر چهار دیدار خود را با پیروزی تمام کند تا در پایان مسابقات این مرحله، صدرنشینی را از عراق پس بگیرد و به طور مستقیم راهی مرحله بعد انتخابی جام جهانی شود. با این حال عراق در بازی‌های اخیر خود هم‌چنان کیفیت خوبی را از خودش نشان داده است.

* تلفیق تجربه و جوانی در تیم ملی عراق توسط سرمربی اسلوونیایی

شاگردان سرچکو کاتانچ در تیم ملی عراق، در پنجره بازی‌های ملی دیداری با ازبکستان برگزار کردند و توانستند تیم میزبان را با تک گل «شرکو کریم»، بازیکن تیم اربیل در لیگ عراق، شکست دهند و به روند رو به رشد خود در مدت زمان اخیر ادامه دهد.

در این دیدار سرمربی اسلوونیایی عراق، به بازیکنانی میدان داد که به علت کیفیت فنی بالای خود، برای اهالی فوتبال ایران هم نام آشنا هستند. بشار رسن، همام طارق، صفا هادی، ضرغام اسماعیل، علی فائض و جلال حسین از بازیکنانی حاضر در ترکیب اصلی بودند و در ادامه بازیکنانی مانند علاء عبدالزهرا (کاپیتان عراق) و شرکو کریم (زننده تک گل بازی) وارد زمین شدند.

در ترکیب اصلی این تیم که دارای میانگین سنی نسبتا پایینی هم بودند و می‌توان این حرکت را سرمایه‌گذاری برای روزهای آینده قلمداد کرد، بازیکنانی با حدود ۲۰ تا ۲۲ سال دیده می‌شوند. عراق با میانگین سنی ۲۴ سال و هشت ماه نسبت به تیم ملی ایران که مقابل سوریه با میانگین سنی حدود ۲۸ سال به میدان رفته بود، بسیار جوان‌تر است.

ترکیب اصلی این تیم را بازیکنان الزوراء (۳ نفر)، الشرطه (۳ نفر)، نیروی هوایی (۳ نفر)، کریلیا سوریه و القطر قطر تشکیل می‌دهند؛ تیم‌هایی که اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های ایرانی رو به رو شده‌اند و نسبتا از کیفیت فنی خوبی هم برخوردار هستند.

با توجه به آمادگی عراق و ناکامی ایران در چندین سال گذشته مقابل این تیم که از دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ کلید خورد تا دوران ویلموتس ادامه داشت، دراگان اسکوچیچ و بازیکنانش در این دیدار ماموریت سختی برای غلبه بر فوتبالیست‌های عراقی نام‌آشنا دارند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.