به بهانه امنیت اطلاعات کاربران فیس‌بوک به سرقت می‌رود

۱۹فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- مجرمان آنلاین با طراحی صفحات امنیتی قلابی در فیس‌بوک تلاش می‌کنند کاربران این پایگاه اینترنتی را فریب دهند.

بررسی های مؤسسه امنیتی ترندمیکرو نشان می دهد بعضی صفحات که در فیس بوک با ادعای کنترل امنیتی حساب های کاربری اشخاص به نمایش درمی آیند جعلی بوده و در صورت کلیک بر روی آنها کاربران به سمت پایگاه اینترنتی های آلوده ای هدایت می شوند که متعلق به هکرها و بدافزار نویسان می باشند.

در واقع کلاهبرداران سعی می کنند از میلیون ها کاربر فیس بوک به عنوان طعمه استفاده کرده و با آلوده کردن رایانه های اشخاص اطلاعات خصوصی آنها را برای سوءاستفاده های مادی و معنوی سرقت کنند. بدافزاری که به این منظور طراحی شده، داده های شخصی کاربران را سرقت می کند.

این بدافزار بعد از نفوذ به هر رایانه نسخه های پشتیبان متعددی از خود تهیه می کند و این مساله پاکسازی آن را به شدت دشوار می کند. بدافزار مذکور هر بار پس از بالا آمدن رایانه در همان ابتدا اجرا شده و فعالیت مخرب خود را آغاز می کند.

شرکت ترندمیکرو اخطار داده که کاربران نباید بر روی صفحات و لینک های مشکوک و ناشناس در فیس بوک کلیک کنند تا از خطرات احتمالی مصون بمانند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.