به حساب های بانکی سرکشی نمی شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون امور بانکی وزیر اقتصاد با قاطعیت اعلام کرد

معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ برنامه ای برای سرکشی به حسابهای اشخاص نداریم و مردم مطمئن باشند اساس کار کشور ، دولت و وزارت اقتصاد مبتنی بر رازداری و رعایت حریم شخصی اشخاص است

خبراقتصادی:محمد پاریزی با اشاره به بعضی نگرانی ها مبنی بر بررسی حسابهای اشخاص در اجرای هدفمندی یارانه ها افزود: نظارت بر عملیات بانکی و شبکه بانکی که شامل سپرده های مردمی هم می گردد از نظر حرفه ای درهمه جای دنیا از جمله ایران تابع اصول حرفه ای و رازداری خاص خود است.

وی افزود: این مسئولیت در کشور ما تحت نظارت بانک مرکزی است و وزارت اقتصاد هیچ برنامه و وظیفه قانونی برای سرکشی به حسابها یا وارسی سپرده های مردم و ورود به حریم شخصی اشخاص در این حوزه ندارد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد افزود: جائیکه قرار باشد اجازه این کار داده شود حتما باید مبتنی بر قانون باشد چه برای وزارت اقتصاد و چه برای بقیه دستگاهها برای مبارزه با پولشویی.

پاریزی دربارهٔ راستی ازمایی از اطلاعات مردم در مرحله دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها هم گفت: دولت اصل را بر صحت انچه که مردم اعلام کرده اند ، گذاشته است.

وی افزود: اینکه گفته می گردد از بانکهای اطلاعاتی مختلف راستی ازمایی می گردد الزاما به معنای مفهوم سپرده و حسابهای بانکی مردم نیست و اطلاعات گوناگونی هست که میزان توانایی مالی یک شهروند را نشان می دهد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد دربارهٔ اثبات اینکه یک هموطن استحقاق دریافت یارانه را دارد یا نه؟ گفت : دولت  تابع مقررات قانونی است و هیچ برنامه ای برای اینکه از حسابهای بانکی مردم استفاده کند، ندارد.

وی دربارهٔ وصول مطالبات معوق بانکی هم گفت: از اقدامات اصلی اقتصادی دولت درسال ۹۳ خواهد بود که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دنبال می کند.

پاریزی دربارهٔ جلسه اخیر با مسئولان بورس هم گفت : دنبال این هستیم که همه بازارهای قانونی برای سپرده گذاریهای مردمی را جذاب نگه داریم.

وی افزود: بورس نشان داده درمیان و بلند مدت برای سپرده گذاری جذاب است و تلاش می کنیم عوامل مخرب این بازار را که یکی از انها رقابتهای نامعقول برای جذب سرمایه های مردم است محدود کنیم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.