به خاطر تحریم اسکار از سوی ایران، ˝آرگو˝ را انتخاب کردند

۰۸م اسفند ،

وزیر ارشاد در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر

وزیر ارشاد: آنها از تحریم اسکار توسط ایران ناراحت بودند به همین سبب هم فیلم غیر واقعی و تحریفی ˝آرگو˝ را انتخاب کردند.

به گزارش هنرآنلاین، ‌سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در جمع خبرنگاران حاضر و در پاسخ به سوالی دربارهٔ سبب انتخاب فیلم آرگو از سوی اسکار به عنوان بهترین فیلم گفت: آنها پس تحریم اسکار از سوی ما به دنبال فیلمی رفتند با مضمونی که مطابق واقع نیست و از تحریم اسکار توسط ایران ناراحت بودند به همین سبب “آرگو” را انتخاب کردند.

حسینی دامه داد: “آرگو” یک فیلم ضد ایرانی است و کاملا مشخص است که نه جنبه هنری آنچنانی دارد و نه محتوای مورد توجهی، اما بالاخره از ابتدا تبلیغات و سرمایه‌گذاری وسیعی انجام دادند تا جایزه اسکار به این فیلم تعلق بگیرد. یک حرکت سیاسی در حال انجام بود تا این فیلم اسکار را دریافت کند، کاملا مشهود بود که یک حرکت سیاسی در حال انجام است.

وی افزود: شاید آنها عصبانی بودند از اینکه ما امسال بخاطر جسارتی که به ساحت نورانی پیامبر شده بود اسکار را تحریم کرده و شرکت نکردیم، ‌آنها به دنبال فیلمی رفتند با مضمونی که مطابق واقع نیست، یک چهره نامناسبی از مردم ایران ارائه می‌شود، اما بعضی از سیاستمداران آنها هم اعتراف کردند که این با واقعیت‌ها تطابق ندارد، این یک حرکت سیاسی بود که به جنبه حرفه‌ای خدشه وارد کرد، آنها با چنین رخدادهایی اعتبارشان را از دست می‌دهند، این موضوع دربارهٔ فیلمی که دربارهٔ پاکستان با نام “سی دقیقه پس از نیمه شب” ساخته شده هم صادق است چراکه بعضی پاکستانی‌ها به سبب خلاف واقع بودن فیلم به آن اعتراض کرده‌اند، بعضی پاکستانی‌ها در فیلم به زبان عربی صحبت می‌کنند در حالی‌که در پاکستان مردم یا به زبان اردو یا پشتو سخن می‌گویند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این موارد برای مردم دیگر کشورها حالت فکاهی دارد، اما آنها تبلیغات خود را انجام داده و در پی اثرگذاری میان افکار مردم دنیا می باشند. کاملا امسال مشخص بود اسکار جنبه سیاسی دارد و صحه بر این ماجرا اعلام برگزیده‌ها از کاخ سفید است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.