به دنبال تحریم نفتی ایران مطرح شد: جزییات طرح «بستن تنگه هرمز»

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که به دنبال اعمال دور جدید تحریم های نفتی علیه ایران وزیر نفت با صدور بخشنامه ای خواستار بسیج همگانی تمامی مدیران و کارکنان این وزارتخانه برای مقابله این تحریم ها شده است، در فاصله کمی در مجلس هم نمایندگان به دنبال طرحی برای «بستن تنگه هرمز » هستند.

 خبری که هنوز نیامده موجب شده بهای سبد نفتی اوپک به ۹۲ دلار برسد. آنگونه که ابراهیم آقا محمدی به خبرگزاری خانه ملت،گفته است: طرحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده که بر جلوگیری از تردد نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، از تنگه هرمز تأکید دارد.

 این طرح دارای قید ۲ فوریت بوده و تا پایان روزیکشنبه (۱۱ تیر) به امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

 موضوع استفاده ایران از ابزار تنگه هرمز یکی از  شیوه هایی بوده که همواره با  طرح موضوع جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان گزینه روی میز شورای عالی امنیت ملی ایران می آمده است.

آقا محمدی که می گوید این طرح« در پاسخ به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا» علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین شده درباره مواد آن، می افزاید:«طرح مسدود کردن تنگه هرمز دارای یک ماده واحده است.مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است تا بر اساس حق حاکمیت خود از «عبور نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران»، نفت حمل می‌کنند، جلوگیری کند.

وی هدف از تهیه این طرح را پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی غرب علیه ایران خواند و گفت: وقتی آنها ناجوانمردانه و با رفتار ظالمانه دست به تحریم نفتی علیه ایران می‌زنند، اعمال حق حاکمیت در آب‌های داخلی و ساحلی ایران، حداقل اقدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: این طرح به زودی به صحن علنی مجلس می آید.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.