به رغم اخطارهای متعدد دربارهٔ استفاده از پول مجازی،دومین خودپرداز بیت کوین راه اندازی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سوئد به دستگاه خودپرداز پول مجازی بیت کوین مجهز شد

سوئد نیز به دستگاه خودپرداز پول مجازی بیت کوین(Bitcoin) مجهز شد. پیش از آن اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در جهان در شهر ونکوور کانادا راه اندازی شده بود

خبراقتصادی:به گزارش فرانس۲۴، به رغم اخطارهای متعدد دربارهٔ استفاده از پول مجازی، دومین دستگاه خودپرداز در سوئد راه اندازی شده است.

این درحالی است که نهاد نظارت بر بانکهای اروپا به شهروندان اروپایی اخطار داده است ، هیچ کاری برای محافظت از داراییهای استفاده کنندگان از بیت کوین نمی توان کرد.

این پول های مجازی که بر روی رایانه و گوشیهای هوشمند ذخیره می شوند، از هکرها در امان نیستند و هیچ راهکار قانونی برای بازپس گیری پول سرقت شده وجود ندارد.

در چین نیز بانک مرکزی به همه بانکهای این کشور اخطار داده است مبادله به بیت کوین ممنوع خواهد بود.

این درحالی است که این پول مجازی همچنان رونق بسیاری دارد. اولین خودپرداز بیت کوین در ماه اکتبر در ونکوور راه اندازی شد درحالی که سوئد اولین کشور اروپایی است که به چنین دستگاهی مجهز می گردد.

فرانک شویل مدیرعامل شرکت سافلو گفت :« امروز شاهد استفاده شمار فزاینده ای از مردم از بیت کوین هستیم و ما در این زمین بلندپروازیهای بسیاری داریم.»

این پول در سال دو هزار و نه پس از بحران مالی ایجاد شد . هیچ بانکی آن را اداره نمی کند. مخالفان می گویند با این پول به آسانی می توان پولشویی کرد. نرخ مبادله آن نیز ثبات ندارد. در ماه نوامبر ارزش هر بیت کوین از دویست دلار به نهصد دلار افزایش یافت.

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است این پول مجازی می تواند به پولی قانونی برای مبادله تبدیل شود. این تحولی بزرگ برای این پول تازه به شمار می رود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.