به زودی موبایل به دستان افریقا از مرز یک میلیارد نفر میگذرند

۲۹ آبان ، موبنا- موسسه تحقیقاتی اینفرما پیش بینی کرده که تا سه سال آینده تعداد کاربران آفریقایی در قاره سیاه از مرز یک میلیارد نفر بگذرد.

آمارها نشان داده هم اکنون تعداد کاربران تلفن همراه در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی ۷۶۰ میلیون نفر است، اما انتظار می رود این رقم تا سال ۲۰۲۴ به یک میلیارد نفر و تا سال ۲۰۱۷ به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون نفر برسد.

تعداد مشترکان تلفن همراه در آفریقا در طول سال ۲۰۱۱ از آمریکای لاتین و غرب اروپا بیشتر شد و آمارها نشان داده که تا اواخر تابستان سالجاری تعداد مشترکان موبایل در نیجریه به ۱۰۷٫۲ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تفسیری، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران موبایل در نیجریه به صد میلیون نفر رسید و انتظار می رود این رقم تا سال ۲۰۱۷ به ۱۶۸٫۹۹ میلیون نفر برسد.

در این گزارش تفسیری همچنین اعلام شده که پس از نیجریه، مصر با ۱۲۹٫۴ میلیون مشترک تا پنج سال آینده در جایگاه دوم این جدول می نشیند.

گزارش ها حاکی است که آفریقا بیشترین میزان رشد را در به لحاظ افزایش تعداد کاربران موبایل در دنیا دارد به طوری که سالانه با رشدی برابر ۱۷٫۵ درصد همراه است، در حالی که این رقم در بازار جهانی ۱۰٫۷۵ درصد برآورد شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.