به سایت‌های همسریابی اعتماد نکنید

تا زمانی که ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم از سوی مسئولان مربوطه (وزارتخانه‌های ارشاد یا ورزش و جوانان) اعلام نشده است از مراجعه به این‌گونه سایت‌ها بپرهیزند.

ایسنا: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی ضمن هشدار به کاربران اینترنت در مورد عضویت و اعتماد به سایت‌های همسریابی توصیه کرد تا زمانی که این سایت‌ها از سوی مسئولان مربوطه (وزارتخانه‌های ارشاد یا ورزش و جوانان) ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم را کسب نکرده‌اند، از مراجعه به این‌گونه سایت‌ها بپرهیزند.

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی در مورد فعالیت‌ سایت‌‌های همسریابی به کاربران هشدار داد: فریب افراد با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سایبری بسیار آسان است که علت اصلی آن پنهان ماندن هویت‌های واقعی است چرا که افراد می‌توانند با مدارک جعلی و هویت دروغین در این سایت‌ها عضو شوند و خود را در قالب افرادی دیگر نشان دهند.

براین اساس، زنان و دختران بسیاری از طریق سایت‌های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنان به مراکز خاص برای سوءاستفاده فراهم شده است و امکان پیگیری در برخی موارد ممکن نیست چراکه کلاهبرداران با مدارک جعلی عضو شده و در اکثر موارد در قوانین اولیه سایت عنوان شده است که آنها هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال افراد و مشخصات و رفتار و عملکردشان ندارند.

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اعلام این نکته که بسیاری از این سایت‌ها کلاهبردار هستند، هشدار داد: ثبت‌نام در سایت‌های همسریابی رایگان است اما پس از ثبت‌نام به دلایل انواع عضویت، مبالغی دریافت می‌کنند تا بتوانید اطلاعات افراد دلخواهتان را مشاهده کنید و ممکن است بیشتر این اطلاعات بصورت ساختگی و صرفاً برای کلاهبرداری باشد.

براساس این گزارش، یکی دیگر از مشکلاتی که پس از این ارتباطات با سایت‌های همسریابی به وجود می‌آید، اخاذی از فرد مقابل به بهانه پخش تصاویر خصوصی رد و بدل شده و اطلاعات شخصی افراد است.

معاونت اجتماعی پلیس فتا به کاربران اینترنت توصیه کرد تا زمانی که ساماندهی، ثبت و مجوزهای لازم از سوی مسئولان مربوطه (وزارتخانه‌های ارشاد یا ورزش و جوانان) اعلام نشده است از مراجعه به این‌گونه سایت‌ها بپرهیزند.

پیش از این نیز افراسیابی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: صدور مجوز رسانه‌های برخط حوزه ازدواج و همسریابی منوط به ارائه معرفی‌نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون هیچ رسانه‌ایی بر خطی موفق به اخذ معرفی‌نامه از آن وزارتخانه نشده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.