به سبب عدم حمایت دولت خودروسازان با همه ظرفیت کار نمی نمایند

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

به سبب عدم حمایت دولت خودروسازان با همه ظرفیت کار نمی نمایند

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره iبه اینکه دولت باید از اقدام خودسرانه شرکت های خودروساز در افزایش قیمت خودرو جلوگیری شود گفت: دولت باید شرایط لازم برای اعطای تسهیلات بانکی iبه دو خودروسازکشور را فراهم کند، زیرا این شرکت ها در حال حاضر در شرایط سختی iبه سر می برندو روز iبه روز نیز iبه بدهی های آن ها iبه قطعه سازان افزوده می گردد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از خانه ملت مجید منصوری بیدکانی افزود: اگر خودروهای داخل با قیمت بالا و گران عرضه می‌شود، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید این موضوع را بررسی و پیگیری کند تا تکلیف آن روشن شود.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش قیمت بعضی خودروها تحت تاثیر رشد نرخ ارز است، ادامه داد: بخشی از قطعات خودروها از طریق واردات تامین می گردد و اگر خودروسازان از ارز آزاد برای واردات استفاده نمایند تاثیر آن در افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است.
وی اظهارداشت: درصد قابل توجهی از قیمت همه شده خودرو نسبت مستقیم با نرخ ارز دارد زیرا بخشی از قطعات انواع مختلف خودرو وارداتی است.
این نماینده مجلس نهم، تصریح نمود: در حال حاضر ۲۵درصد اشتغال در بخش صنعت مربوط iبه صنعت خودروسازی است و iبه همین سبب ایجاد مشکل در خودروسازی ها منجر iبه بیکاری خیل عظیمی از نیروی انسانی این شرکت ها می گردد.
منصوری بیدکانی، افزایش قیمت خودرو iبه iبهانه بالا رفتن نرخ تورم را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید از اقدام خودسرانه شرکت های خودروساز در افزایش قیمت خودرو جلوگیری شود.
نماینده مردم لنجان در مجلس در ادامه افزود: واقعیت موضوع این است که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و تورم ۲۳درصدی موجود در کشور iبها های تولید افزایش یافته است اما همانطور که گفته شد صنعت خودرو از حمایت هایی برخوردار است که افزایش قیمت خودسرانه را غیر قابل توجیه می نماید.
وی ادامه داد: تیراژ پایین تولید خودرو یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت آن است و تا وقتی که هدف گذاری برای تیراژ با اهداف برنامه تناقض داشته باشد، قیمت‌ها افزایش دارد لذا تولید بسیار سبب کاهش قیمت همه شده خودرو می گردد.
این نماینده مجلس تصریح نمود: iبه سبب عدم حمایت دولت از تولید نمایندگان خودرو، آنها با همه ظرفیت خود کار نمی نمایند؛ iبه همین سبب قیمت همه شده خودرو بیشتر از حد انتظار افزایش می یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: خودروسازان باید کمیت خودرو و تولید خود را افزایش دهند تا کیفیت کالا نیز بالاتر رفته و قیمت خودرو کاهش یابد، لذا راه دستیابی iبه کیفیت، افزایش کمیت است

یکشنبه ۷ آبان   ۱:۴۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.