به غرفه دوستداران و حامیان بچه های ارسباران بپیوندید

«جشن عروسک‌ها»، به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهاردهم و پانزدهم مهرماه، در تئاتر شهر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌‌ عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید قاسم ناظمی، معاون هنری گفت: این برنامه به مناسبت روز جهانی کودک در روز جمعه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و روز شنبه ۱۵ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مجموعه‌ی تئاتر شهر و محوطه ی بیرونی آن با حضور هنرمندان، عروسک سازان، عروسک گردانان و کودکان تهرانی برگزار می شود.
وی افزود: در این جشن، عروسک های محبوب کودکان حضور خواهند داشت و غرفه های متعدد آشنایی و ساخت عروسک های خمیری، کاغذی، مقوایی، دستکشی و عروسک های آیینی و بازیافتی برپا است. هم چنین گنجینه‌ای از عروسک‌های قدیمی در حاشیه «جشن عروسک‌ها» به نمایش درمی آید و گروه های متعدد نمایش عروسکی به اجرای برنامه می پردازند.
ناظمی در ادامه تاکید کرد: روز جهانی کودک بهانه ای است تا بار دیگر به یاد کودکان زلزله زده ی ارسباران باشیم و آنان را که در ادامه مسیر زندگی تنها و بی یاور هستند از یاد نبرده و تنها نگذاریم.
وی در خصوص بخش جنبی جشن عروسک ها گفت: غرفه ای “برای بچه های ارسباران” در نظر گرفته شده است و شهروندان تهرانی می توانند هدایای فرهنگی شامل، عروسک، اسباب بازی، نوشت افزار، کتاب و … را به این غرفه تحویل دهند.
ناظمی در پایان گفت: در غرفه “برای بچه های ارسباران” نامه های کودکان تهرانی به بچه های زلزله زده ی آذربایجان جمع آوری می شود تا با هدایای فرهنگی به دست آنان برسد.
لازم به ذکر است؛ در «جشن عروسک‌ها»، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و ۱۱ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشارکت دارند.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای حضور در جشن عروسک ها می توانند به مجموعه تئاتر شهر واقع در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و انقلاب، پارک دانشجو مراجعه نمایند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.