به فروش می‌رسد: مقر پلیس انگلیس!

۲۰ آبان ،

پلیس انگلیس به منظور مقابله با پیامدهای بحران اقتصادی و برای کاستن از بها‌ها قصد دارد ساختمان اصلی پلیس پایتخت این کشور موسوم به اسکاتلندیارد را به فروش برساند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از الجزیره، پلیس انگلیس قصد دارد ساختمان اسکاتلندیارد را برای اطاعت از دستورات دولت برای کاهش بها‌ها و همراهی با طرح ریاضت اقتصادی در بخش‌های دولتی، به فروش رساند و به جایی کوچکتر و کم بها تر منتقل شود.

این درحالی است که مقر اسکاتلندیارد که در دوره‌های مختلف به اشکال گوناگون توسعه یافته از شهرتی جهانی برخوردار است اما بحران مالی و فشارهای اقتصادی پلیس را وادار کرده است این ساختمان را به فروش بگذارد تا بتواند نیم میلیارد پوند از بها‌های خود را تامین کند.

العیاشی جابو خبرنگار الجزیره در لندن گفت: ساختمان اسکاتلندیارد که در خیابانی تنگ در شهر لندن واقع شده است در سال ۱۸۲۹ ساخته شد. این ساختمان از آن جهت شهرت جهانی دارد و زبانزد است که انگلیس اولین کشوری بود که نیروی پلیس را به شکل نوین آن ابداع کرد.

پلیس اسکاتلندیارد به پیگیری مسائل امنیتی و جنایی شهرت دارد و آنچه این اعتقاد را تقویت می‌کند داستان‌ها و سریال‌های پلیسی آگاتا کریستی است.

الجزیره افزود: شهرت اسکاتلندیارد و نمادین بودن آن با گسترش ساختمانهایش بیشتر می شد اما امروز اوضاع تغییر کرده است .
هزینه های اداره این ساختمان سالانه بیش از یازده میلیون پوند است و بازسازی بعضی از دفاتر و اتاقها و حفاظهای آن نیازمند صرف بها ای بالغ بر پنجاه میلیون پوند است.

در همین حال از دستگاه پلیس انگلیس خواسته شده است بها‌های خود را تا سال ۲۰۲۴ نیم میلیارد پوند کاهش دهد.

تریزا مای وزیر کشور انگلیس در این باره می‌گوید : کاهش بها‌ها برای ما یک چالش به شمار می‌آید و نیازمند اتخاذ تصمیمات دشواری است اما اجرای آنها و تحمل تبعات مالی آن امکانپذیر است ولی ما باید از ترویج این مقوله که پلیس هدف قرار گرفته است؛ اجتناب کنیم .

از سوی دیگر بعضی از نیروهای پلیس در اعتراض به قطع بیست درصد از بودجه دستگاه‌های آنها تظاهرات کردند و از این نگرانند که باری که بر دوش آنها است سنگین تر شود.

خبرنگار الجزیره در پایان گفت: پلیس انگلیس از وقت شکل گیری دوبار مقر خود را با هدف گسترش اختیارات تغییر داد اما این اولین بار است که پلیس قصد دارد مقر خود را با هدف کاهش بها‌ها به مکان دیگری منتقل کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.