“به همین سادگی”۴۴ سال گذشت+تصاویر

۳۰اردیبهشت،

“هنگامه قاضیانی” در نگاه اول شاید بازیگر تازه کاری به نظر برسد، اما در حقیقت “به همین سادگی” شانزدهمین تجربه بازیگری اش در سینما را تجربه کرده است.

به گزارشممتازنیوز، “هنگامه قاضیانی” در نگاه اول شاید بازیگر تازه کاری به نظر برسد اما در حقیقت “به همین سادگی” نهمین تجربه بازیگری اش در سینما به شمار می آید.

“قاضیانی” که متولد ۱۳۴۹ است با فیلم “سایه روشن” به کارگردانی “حسن هدایت” در سال ۱۳۸۰ به سینما وارد شد، او سپس در آثاری مثل ” بازنده” در سال ۸۳ به کارگردانی “قاسم جعفری”، “روایت های ناتمام” در سال ۸۵ به ایفای نقش پرداخت.

او در سال ۸۵ در سه فیلم سینمایی “نیلوفر”،”زن دوم”، “به همین سادگی” به ایفای نقش پرداخت که از این میان تنها فیلم “رضا میرکریمی” به جشنواره آمد.

“قاضیانی” تحصیل کرده مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سانفرانسیسکو در رشته فلسفه است و پیش از این در تئاتر فعالیت های بسیاری داشته و “خرس”، “مثل خون”، “برای استیک”، “دفتر یادداشت” “قضیه تراخیس” و “خواستگاری” نمونه هایی از فعالیت او در عرصه تئاتر بوده است.

“هنگامه قاضیانی” در فیلم سینمایی “به همین سادگی” نقش یک زن خانه دار شهرستانی را که در مناسبات شهری تهران امروزی دچار تردید در زندگی با همسرش شده بازی کرد که برای نقش آفرینی زیبایش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ را دریافت کرد. او در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب “سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفید پوست” را نوشته “ویلکومب واشبرن” را در کارنامه کاری خود دارد.

“قاضیانی” در فیلم سینمایی “برف روی شیروانی داغ” در سال ۸۹ و همچنین در فیلم سینمایی “آینه های روبرو” به کارگردانی “نگار آذربایجانی” به صورت افتخاری به ایفای نقش پرداخت.

این بازیگر بااستعداد سال قبل با دو فیلم سینمایی “میگرن” به کارگردانی “مانلی شجاعی فرد” و فیلم سینمایی “روزهای زندگی” به کارگردانی “پرویز شیخ طادی” به ایفای نقش پرداخت و توانست بار دیگر برای بازی در فیلم سینمایی “روزهای زندگی” سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی امین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

“روزهای زندگی” فقط برای “هنگامه قاضیانی” افتخارآفرین نبود بلکه فیلم در ۱۰ بخش دیگر نیز کاندید شده بود که دیپلم افتخار بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی و دیپلم افتخار برای بهترین صداگذاری را دریافت کرد که در نیمه اول سال نیز فیلم اکران شد گر چه فیلم در اکران عمومی چندان موفق نبود.

“قاضیانی” در مجموع بازیگری است که از طریق احساس نقش های خود را به مخاطب منتقل می کند، آن احساسی که به آرامی بیننده را تحت تأثیر قرار داده و با تلفیق روحیات خود با نقش بهترین نقش آفرینی را به نمایش می گذارد.

آخرین بازی او در فیلم “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” بوده است که در نقش یک معلم ایفای نقش کرده است./ی۲

گزارش از فائزه آقابابایی.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.