به پیشواز نسل سوم مزدا ۶

پاییز امسال و در نمایشگاه خودروی پاریس از نسل جدید مزدا ۶ رونمایی خواهد شد. مزدا ۶ جدید بر مبنای خودروی کانسپت تاکری (Takeri) ساخته می شود و تفاوت آن با نسل پیشین مثل تفاوت زمین و آسمان است!

2014 mazda 6 artists rendering

۲۰۲۴ mazda 6

مزدا ۶ همواره یک خودروی سدان لوکس اما معمولی بوده که از کمبود پرستیژ رنج می برده و در برابر رقبای معروفتر خود نیز برگ برنده ای برای رو کردن نداشته تا خریداران را مجذوب خود کند. اما مزدا با توسعه فن آوری اسکای اکتیو برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت و آلودگی در کنار طراحی متفاوت برگرفته از سبک موسوم به کودو قصد دارد خریداران این کلاس از خودروها را میخکوب کند.

mazda-takeri

mazda takeri

طراحی بدنه همانند خودروهای جدیدتر مزدا نظیر کراس اوور CX-5 از یک الگوی اسپرت و جان پسند بنام کودو (Kodo) پیروی می کند که شامل چراغهای باریک و جلوپنجره همانند پوزه کوسه و گلگیرهای برجسته و سقف منحنی می شود.

mazda-takeri-concept-dashboard

mazda takeri dashboard

نسل آینده مزدا ۶ سبکتر و قوی تر از نسل فعلی خواهد بود. تصاویری که مشاهده می کنید بر اساس کانسپت تاکری رندر شده اند. نمونه های واقعی تغییراتی جزئی در دستگیره درها و اندازه دریچه جلوپنجره را شامل خواهند شد. در مورد پیشرانه های مزدا ۶ یک موتور دیزل نیز قابل انتخاب خواهد بود. موتور شش سیلندر ۳٫۷ لیتری مورد استفاده در CX-5 نیز با خروجی ۲۷۲ اسب بخار و همچنین یک پیشرانه هایبریدی در این خودرو قابل نصب خواهند بود.

mazda-takeri-side

mazda takeri

برآورد قیمت نسل جدید مزدا ۶ احتمالا در سطح سدانهای فهلی خواهد بود که قیمت پایه ۲۱,۵۲۰ دلار دارند. البته برای تعیین قیمت واقعی این خودرو هنوز باید صبر کرد.

mazda-takeri-concept-interior

takeri interior

mazda-takeri-concept-interior

takeri interior

mazda-takeri-rear

mazda takeri

مزدا ۶ نسل دوم که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تولید می شود، سال آینده جای خود را به خودروی نسل سوم می دهد تا طیف بیشتری از خریداران و مخصوصا جوان ترها را به این سوی شرکت مزدا جذب کند. باید دید که سرانجام رقابت مزدا ۶ جدید با شورولت مالیبو، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، نیسان آلتیما و تویوتای کمری به کجا می انجامد. بنظر که رقابت سختی برای سازنده هاست اما برای خریداران مزایای بیشتری خواهد داشت.

مزدا ۲۰۲۴ سدان معرفی خودرو

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.