به کارگیری فیلترهای ساده برای رفع کاهش بینایی افراد سالمند

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری گفت: با استفاده از فیلترهای ساده این نقیصه اصلاح و شرایطی را مهیا کرد که این افراد به واسطه برخورداری از یک بینایی بهتر، زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن اپتومتری؛ دکترمحمدرضا زرین با بیان این که کنگره پیش رو دارای حداقل ۱۲ امتیاز بازآموزی خواهد بود، اظهار کرد: علاوه بر برگزاری کارگاههای آموزشی و سخنرانی های تخصصی یک نمایشگاه جانبی  در زمینه ساخت و ارائه تجهیزات کمک بینایی، لنزها و وسایل تشخیصی پیشرفته در حاشیه کنگره برپا می شود که در آن شرکت های معتبر به ارائه کالاهای مرتبط با چشم، ملزومات اپتومتری، عینک و فریم می پردازند. لازم به ذکر است اولویت حضور با شرکت های تولید کننده داخلی  است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه فرصت مغتنمی است که طی آن فارغ التحصیلان رشته اپتومتری با آخرین تجهیزات روز آشنا شده و نیاز انان همکاران ما به ملزومات اپتومتری مرتفع شود.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره سراسری علمی اپتومتری ایران، از ارائه ۶۰ سخنرانی توسط متخصصان برجسته چشم و اپتومتری در خلال برگزاری روزهای کنگره خبر داد و گفت: دو کارگاه آموزشی پیرامون لنزهای تماسی و ساخت عینک طبی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای شرکت کنندگان است. در کارگاه ساخت عینک طبی، همکاران اپتومتریست با مواد اپتیکی به کار رفته در ملزومات اپتیکی نظیر فریم، عدسی و کاربرد آنها در موارد مختلف و به طور کلی اجزای سیستمم های اپتیکی با تمرکز بر عینک و فریم  آشنا می شوند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی های جدید ساخت عینک ولنز در کنگره مطرح می شود، گفت: به عنوان مثال ارائه مباحثی در خصوص نحوه استفاده از لنزهای جدیدی که در درمان نامنظمی های قرنیه، مشکلات غدد پلکی و خشکی چشم نقش دارند از جمله این موارد است.

زرین «سالمندی و چشم» را به عنوان محور برگزاری کنگره معرفی کرد و گفت: جامعه ما در حال حرکت به سمت سالمندی است و طیف سالمندان روز به روز گسترده تر می شود.  سالمندان نیازهای ویژه ای دارند که با سایر گروههای سنی متفاوت است.اپتومتریست ها با تکیه بر دانش خود خدمات مفیدی به سالمندان ارائه می نمایند

وی افزود: تغییرات طبیعی در چشم که به واسطه افزایش سن در افراد مسن ایجاد می شود، نیازمند در نظر گرفتن تمهیداتی به منظورافزایش توانایی بینایی آنهاست. به همین علت مایل هستیم همکاران ما در سراسر کشور نیز توجه خود را بر این مسئله معطوف کرده و توجه ویژه ای به بینایی سالمندان داشته باشند.
 
دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، با بیان این که اپتومتریست
ها می توانند نیازهای بینایی بزرگسالان را بر اساس آموخته هایشان تامین کنند، گفت: بخش عمده ای از بروز این تغییرات، طبیعی هستند. اما در مقابل تغییراتی در چشم بروز می کند که به واسطه بیماری رخ داده، مراقبت و تجویزهای ویژه ای را می طلبد که لازم است اطلاعات اپتومتریست ها در این زمینه هم به روز باشد.
مثلا به واسطه افزایش سن، کانتراست بینایی افراد سالمند کاهش پیدا کند،  که می توان با استفاده از فیلترهای ساده این نقیصه را اصلاح کرد و یا با راهنمایی افرادی که در خانواده شان، از سالمندان مراقبت می کنند شرایطی را مهیا کرد که این افراد به واسطه برخورداری از یک بینایی بهتر، زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی اپتومتری ایران، پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه سال جاری درمرکز آفرینش های حجاب برگزار می شود. علاقمندان می توانند جهت ارسال مقالات تا پایان تیرماه سال جاری اقدام  و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iranoa.com  مراجعه نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.