به کمک تکنولوژی رانندگی فرزندان خود را کنترل کنید

۲۵م دیماه ، مهر- یک شرکت فناوری اقدام به تولید دستگاه‌های کوچکتر از آی فن کرده که با استفاده از آن والدین می‌توانند نحو رانندگی فرزندان خود را که تازه گواهینامه گرفته‌اند، مسیرها، ساعتهای دقیق و سرعتهای آنها را کنترل کنند.

شرکت ترولرز کاز گجت کوچکی ارائه کرده که روی هر خودرویی که پس از سال ۱۹۹۶ ساخته شده باشد، کار می کند. این دستگاه کوچک یک جعبه کوچک سیاه رنگ است که برای اولین بار در اختیار مصرف کنندگان ایالت کانکتیکت قرار گرفته است.

برخی از شرکتهای بیمه گذار به منظور تشویق مصرف کننده به استفاده از چنین دستگاه هایی ۵ درصد تخفیف برای بیمه های اتومبیلهای در خطر گرفته اند.

این دستگاه به سادگی به یک پورت نزدیک فرمان اتومبیل و داشبورد متصل می گردد، درست همان پورتی که مکانیکها برای تشخیص مشکلات خودرویی از آن استفاده می کنند.

این شرکت همچنین اقدام به ارائه یک برنامه آنلاین برای نشان دادن تصاویر خودروهای مختلف و نحوه اتصال آن را فراهم کرده است.

ایده اصلی این گجت راهنمایی والدین به نوجوانان خود است که تازه گواهینامه دریافت کرده اند. آنها می توانند در کنار هم با استفاده از یک رایانه نحوه رانندگی نوجوان را بررسی کنند. این برنامه های آنلاین همچنین راهنماییهایی را برای اشخاصی که بیش از حد از ترمز استفاده می کنند فراهم کرده است.

این دستگاه هنگامی که اتومبیل نوجوان با سرعت حرکت می کند، به شدت ترمز می کند و یا پدال گاز را به سرعت فشار دهد یک پیامک و یا یک ای میل به والدین وی ارسال می کند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.