بواتنگ: فوتبال به یک مورینیوی سیاه نیاز دارد

۱فروردین ۱۳،

بواتنگ ۲۶ ساله که در جریان یک بازی دوستانه با پیراهن میلان به دلیل شعارهای نژاد پرستانه زمین مسابقه را ترک کرد، در مصاحبه با بی بی سی ، اعلام کرد: برای این که نژادپرستی در فوتبال وجود نداشته باشد، نیاز به یک مورینیو سیاه پوست است.

بازیکن ملی‌پوش تیم ملی غنا که چندی پیش برای بحث و تبادل نظر دربارهٔ نژاد پرستی با سپ بلاتر ، رییس فدراسیون فیفا ملاقات داشت، اعلام کرد: باید تغییرات مهمی دربارهٔ مساله نژاد پرستی در فوتبال رخ دهد.

بواتنگ در گفت و گو با بی بی سی، گفت: اگر فوتبال بیش از پیش چند فرهنگه شود و مردم و کشورهای زیادی وارد جریانات فوتبال روز شوند، مساله نژاد پرستی حل خواهد شد.

بواتنگ اعلام کرد: اگر امیدوار باشیم که به زودی یک مورینیو سیاه پوست و یک گوآردیولا پاکستانی در فوتبال ظهور کنند، آن وقت می‌توانیم امیدوار باشیم که مساله نژاد پرستی دیگر در فوتبال وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: او در چند سال قبل قربانی شعارهای نژادپرستی در استادیوم‌های مختلف شده است.

بواتنگ اعلام کرد: بازیکنی که به دلیل شعارهای نژاد پرستانه زمین را ترک می‌کند کار درستی انجام داده است.

هافبک رنگین پوست میلان در ادامه گفت: نژاد پرستی می‌تواند در همه جا دیده شوند، در خیابان‌ها و محل کار و حتی استادیوم‌های ورزشی. زمان هایی در زندگی من بوده است که سعی کرده‌ام به این مساله توجهی نکنم. درست مانند سردردی که شما سعی می‌کنید به آن توجه نکنید تا خودش بهبود پیدا کند، اما این اتفاق رخ نداده است و نژاد پرستی از بین نرفته است، اگر با آن مقابله نکنید، این پدیده زشت روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

چندی پیش سپ بلاتر ، رییس فدراسیون فیفا به همراه کوین بواتنگ و پاتریک ویرا چندی پیش با چندین تن از مسئولان سازمان ملل دربارهٔ جلوگیری از نژادپرستی دیدار و گفت و گو کردند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.