بوتاکس کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست

۲۹م دیماه ،
ممتاز نیوز: ایجاد عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به عدم مهارت کافی پزشک مرتبط است.
دکتر ریحانه مهرگان، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  با اشاره به این که بر خلاف تصور عامه ی مردم، نوع بوتاکس تاثیر چندانی در ایجاد عوارض پس از تزریق ندارد گفت: عوارض شایعی مانند افتادگی پلک به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصرف بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت گفت: انواع بوتاکس های ( دیسپورت) موجود در بازار کشورمان از کشور انگلیس ، کره و کانادایی است.

دکتر مهرگان با بیان این که بوتاکس های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست گفت: این نوع بوتاکس ساخت کشور چین است که در بعضی بیماران سبب ایجاد عوارض آلرژی می گردد.

*** قیمت بالای بوتاکس سببی بر مزیت آن نیست

دکتر مهرگان با اشاره به این که دیسپورت های نوع انگلیسی و کره ای مورد تایید وزارت بهداشت است یادآور شد: این دو نوع دیسپورت تفاوت قیمت چندانی با هم ندارند ولی متاسفانه گاه بعضی پزشکان ارقام هنگفت و میلیونی را برای تزریق از بیماران طلب می کنند.

وی همچنین یادآور شد: میزان تزریق دیسپورت و محل دقیق تزریق نقش مهمی در ایجاد اثرات دارو دارد که این امر به مهارت و تجربه پزشک وابسته است.

***تزریق دیسپورت چند بار در سال مجاز است؟

دکتر مهرگان با تاکید بر این که اثرات دیسپورت ۳ تا ۴ ماه است گفت: تزریق بوتاکس بیش از این مدت بی اثر است ولی بعضی پزشکان به بهانه ی اثر بخشی بالا نوع دارو گاه اثرات ۶ ماهه یا بیشتر را به دارو نسبت می دهند در حالی که این امر فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

وی گفت: دارو باید حداکثر ۴ تا ۵ ساعت پس از باز شدن مطب استفاده شود در غیر این صورت اثر بخشی آن کاهش می یابد

مهرگان در پایان خاطر نشان کرد: تزریق بوتاکس هر ۴ تا ۵ ماه یک بار مجاز است یعنی سالیانه میتوان حداکثر ۳ تزریق انجام داد، هر چند تاکنون عارضه ی خاصی از تزریق دیسپورت اعلام نشده است ولی بیمارانی که دچار بیماری اعصاب می باشند باید قبل از تزریق با پزشک معالج خود مشورت کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.