بودجه‌ای برای پرداخت به حوزه بهداشت وجود ندارد/دولت ۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه دارد

۲۸م آذر ،

نماینده ماه نشان با بیان اینکه اعتبار و منابعی برای پرداخت به حوزه بهداشت نیست گفت: وقتی منابعی وجود خارجی ندارد چرا دولت را ملزم می‌کنید تا به حوزه بهداشت مبالغی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، رضا عبداللهی نماینده ماه‌نشان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) که در مخالفت با گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عدم اجرای جز ۳ بند ۴۵ و بند ۴۷ قانون بودجه سال جاری صحبت می‌کرد، گفت: هیچ کس با بهداشت و درمان مخالف نیست بلکه مخالفت با پیشنهادی است که کمیسیون بهداشت برآن تأکید می‌کند چراکه امکان تأمین این منابع وجود ندارد.

وی افزود: در شرایطی که در حال حاضر وجود دارد درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون تحقق پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه عمومی سال جاری ۱۴۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که از این میزان حداکثر ۹۴ هزار میلیارد تومان قابل تحقق است که در نتیجه ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید منابع باشد تا به سراغ مصارف برویم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مجلس باید قوانینی تصویب کند که قابلیت اجرایی داشته باشد بنابراین پیشنهاد کمیسیون قابلیت اجرایی ندارد چرا که بودجه ای وجود ندارد.

عبداللهی در ادامه تأکید کرد: ۶۶ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها کنار گذاشته بودیم که خودمان در همین مجلس تصویب کردیم که قانون دوم اجرا شود و الآن می‌گوییم که از آنچه که وجود ندارد ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت تخصیص داده شود.

وی افزود: از ۶۶ هزار میلیارد تومان ۱۰ هزار میلیارد به یارانه نان و برق اختصاص دادیم که از ۵۶ میلیارد باقی مانده ۳۰ هزار میلیارد تومان قابل تحقق است و ۲۶ هزار میلیارد تومان وجود خارجی ندارد.

نماینده ماه‌نشان افزود: مگر بودجه اختصاص یافته به تولید بیمه بیکاران و سایر بخش‌های عمرانی پرداخت شده است تا بدهی حوزه بهداشت پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار داشت: می‌گوییم ۹۷ درصد دارو در داخل تولید می‌شود چرا آمار غلط به مردم ارائه می‌کنید،  باید با مردم صادقانه رفتار کنید.

عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت مهم است ولی اعتبار و منابعی وجود ندارد و نباید گزارش کمیسیون بهداشت تصویب شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.