بودجه انسداد مرزها کافی نیست/ نباید با یک نگرش با همه مراکز درمان اعتیاد مقابله کنیم

۰۵م آذر ،

330-8.jpg

جانشین فرمانده ناجا با تقدیر از تلاش گسترده قوه‌ قضائیه در خصوص مقابله با مواد مخدر صنعتی، افزود: قوه قضائیه به خصوص بعد از تدوین قانون تازه مبارزه با موادمخدر صنعتی با بحث موادمخدر صنعتی برخورد قاطعانه کرده است.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار احمدرضا رادان در حاشیه حضور در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان گفت: از چند سال قبل بحث انسداد مرزها با اولویت مرزهای جنوب شرقی و شمال‌غربی به خصوص مرزهای جنوب شرقی آغاز شده و گام‌های خوبی در این خصوص با توجه به بودجه اختصاص یافته برداشته شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه امسال بودجه اختصاص یافته برای انسداد مرزها کافی نیست، هزینه برای انسداد مرزها را سرمایه‌گذاری و دارای توجیه اقتصادی دانست.

رادان انسداد مرزها را به عنوان یکی از عوامل مهم در زمینه جلوگیری از منحرف‌شدن جوانان به سوی اعتیاد عنوان کرد و افزود: در بحث برخورد با موادمخدر گام‌های خوب و گسترده‌ای در کشور برداشته شده است.

وی با تقدیر از تلاش گسترده قوه قضائیه در خصوص مقابله با موادمخدر صنعتی افزود: قوه‌قضائیه به خصوص بعد از تدوین قانون تازه مبارزه با موادمخدر صنعتی با بحث موادمخدر صنعتی برخورد قاطعانه کرده است.

رادان افزود: زمانی در هر مسیری که حرکت می‌کردیم با حجم گسترده کشفیات موادمخدر صنعتی مواجه بودیم که با اقدامات تازه قوه‌قضائیه شاهد کاهش در زمینه برخورد با موادمخدر صنعتی، این امر در زمینه جابجایی موادمخدر صنعتی نیز کاهش یافته است.

رادان گفت: هر چقدر بحث هیئت مذهبی به سمت شور و شعور حسینی پیش می‌رود دشمن نیز بیشتر در راستای منحرف‌کردن مسیر قشر جوان از هیئت مذهبی تلاش می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمن از تمام روش‌ها برای منحرف‌کردن جوانان تلاش می کند ادامه داد: ترویج اعتیاد در بین قشر جوان از موارد مهم دشمن در این خصوص است.

رادان هیئت مذهبی را پایگاه مهم تاثیرگذار در زمینه مذمت و از بین‌بردن تلاش دشمن در زمینه منحرف‌کردن جوانان به سوی اعتیاد عنوان کرد و افزود: در جامعه باید در زمینه مذمت مصرف موادمخدر توجه ویژه شود و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته روند منحرف‌کردن جوانان و کشاندن آنان به سوی موادمخدر تا حدودی کم شده است.

وی عزاداری‌های با شکوه مردم زنجان در هشتم و یازدهم محرم را همراه با شور و شعور حسینی و نمونه واقعی از عشق و ارادات به اباعبدالله حسین(ع) و زنده نگه‌داشتن فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: چهار سال است برای شرکت در عزاداری باشکوه مردم زنجان به این شهر سفر می‌کنم و نمونه واقعی عزاداری برای امام حسین(ع) را در این شهر به عینه ملاحظ کردم.

رادان آمار موجود در ستاد مبارزه با موادمخدر در زمینه اعتیاد و آمار معتادان کشور را آماری علمی اعلام کرد و گفت: همه باید به این آمار توجه کنند و نیروی انتظامی نیز به این آمار توجه دارد.

رادان افزود: درمان در حوزه موادمخدر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نباید با یک نگرش با همه مراکز درمانی اعتیاد مقابله کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم کنترل مراکز درمان اعتیاد که دارای عملکرد خوبی نیستند از سوی وزارت بهداشت، افزود: وزارت بهداشت در خصوص کنترل و برخورد با مراکز درمانی گام‌های خوبی برداشته است اساسا ما این باور را داریم که بخش مهمی از مراکز درمان اعتیاد مراکز خوب و قابل قبولی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.