بودجه بخش درمان معتادان بسیار کم است

به گزارش ایرنا،’علیرضا افشار’در اولین جلسه کمیته مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۱ گفت: معضل اعتیاد همانند سایر آسیب های اجتماعی با محور قرار دادن جلب مشارکت های مردمی حل خواهد شد .

وی تعداد موسسات مردم نهاد موجود را در مقایسه با نیاز گروه های آسیب دیده بسیار کم ارزیابی کرد و افزود : موسسات مردم نهاد در دو بخش پیشگیری و درمان معتادان می توانند فعالیت کنند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی ضمن درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توجه وی‍ژه به برنامه های مبارزه با مواد مخدربه ویژه در بخش پیشگیری و درمان معتادان ادامه داد : رویکرد جلب مشارکت های مردمی و دعوت از خیرین برای ایجاد موسسات درمانی و اقدامات فرهنگی و مشاوره گروه های در معرض آسیب اعتیاد ضروری است.

افشار ایجاد تسهیلات دولتی را مشوقی برای مشارکت مردم و خیرین برای ورود به این حوزه دانست و گفت: ظرفیت موجود موسسات و مراکز معتادان کشور کمتر از ۵۰درصد نیاز این بخش است که لازم است افراد خیر و دلسوز برای ایجاد این مراکز به مراکز بهزیستی استان ها یا دفاتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت در برنامه های مبارزه با مواد مخدر به برنامه های پیشگیری اختصاص دارد تصریح کرد : تا زمانی که تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها از طریق فرهنگ عمومی کاهش نیابد هر گونه اقدام سلبی ما را به اهداف مان نخواهد رساند.

اجتمام **۹۱۷۱***۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۸۸۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.