بودجه حوزه سلامت در سال ۹۱ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است

رییس سازمان نظام پزشکی

صدر گفت:در سال ۹۱، ۶۶هزار میلیارد تومان به اعتبار این حوزه افزوده شد که ۶ هزا میلیارد تومان در حوزه سلامت قرار گرفت واعتبارات این حوزه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بودجه حوزه سلامت در سال ۹۰، با افزایش ۶۰ درصدی روبرو شد. همچنین تا پایان سال ۹۰؛ ۲ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت پرداخت شده که می‌توان گفت اعتبارات خوبی در حوزه سلامت برای سال ۹۰ تامین شد.

صدر ادامه داد:در سال ۹۱ ، ۶۶ هزار میلیارد تومان به اعتبارات این حوزه افزوده شد که ۶ هزا میلیارد تومان در حوزه سلامت قرار گرفت و اعتبارات حوزه سلامت به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که تحت این اعتبار، خدمات درمانی می تواند به صورت رایگان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد خدمات بستری در بخش دولتی و ۹۰ درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی صورت می‌گیرد که در مجموع می توان گفت ۵۵ درصد هزینه بخش درمان به مردم تحمیل می‌شود که در برنامه چهارساله باید به کمتر از ۳۰ درصد برسد.

اعلام تعرفه از سوی نظام پزشکی پیشنهادی بوده است
رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد:تا سال گذشته تعرفه بخش خصوصی بر عهده سازمان نظان پزشکی بود؛این در حالی است که در سال جاری تعرفه بخش خصوصی و بخش دولتی بر عهده شورای عالی بیمه بوده است و در حال حاضر تعرفه اعلام شده تنها تعرفه‌های پیشنهادی بوده،چرا که نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام این کار است؛کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده و تنها منتظر اعلام این تعرفه از سوی هیات دولت هستیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.