بودجه نظامی ۶۳۳ میلیارد دلاری آمریکا تصویب شد

۳۰م آذر ،

RV-AI942_WARADD_G_20121130160904.jpg

با وجود شکایت وزارت دفاع آمریکا از تسلیحات فرسوده ارتش که سبب کاهش توانایی نیروها در مبارزه می‌شود، مجلس نمایندگان این کشور به اتفاق آراء لایحه ۶۳۳ میلیارد دلاری امور دفاعی سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این لایحه با ۳۱۵ رای موافق در مقابل ۱۰۷ رای مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و برای قانونی شدن به سنا فرستاده شد؛ محلی که رهبران امیدوارند این لایحه قانونی شود.

کاخ سفید تهدید به وتوی نسخه‌های اولیه این لایحه کرده بود و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه گفت که این تهدید هنوز هم پابرجاست.

این لایحه شامل هزینه خرید کشتی‌ها، ناوهای هواپیمابر، سلاح‌ و استخدام خدمه نظامی به ارزش ۵۲۸ میلیارد دلار در بودجه پایه وزارت دفاع آمریکا، ۱۷ میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی و برنامه‌های اتمی در وزارت انرژی و ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای هزینه جنگ افغانستان می‌شود.

این لایحه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از درخواست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا است.

سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات‌ مجلس نمایندگان آمریکا با توجه به سابقه مذاکرات برای اجتناب از افزایش خودکار مالیات‌ها وکاهش هزینه‌ها و همچنین کسری بودجه دربارهٔ این لایحه به بحث و مناظره نشستند.

این لایحه همچنین شامل هزینه خرید نوعی از هواپیمای بدون سرنشین و ارتقای تانک‌ها و خرید خودروهای زرهی می‌شود.

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی هفته قبل خود اعمال فشارها علیه پنتاگون را برای نگهداری از سلاح‌های فرسوده را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: تانک‌ها، ناوهای هواپیمابر، پایگاه‌ها و کشتی‌هایی که فرسوده شدند دیگر به درد نمی‌خورند و برای مبارزه و استفاده در صحنه جنگ آمادگی ندارند.

این در حالیست که “هوارد مک کوئن”، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت، این لایحه تضمین برای آمادگی ارتش در دوران‌هایی است که با کاهش بودجه مواجه است.

این لایحه علاوه بر آنکه باید پاسخگوی جنگ در افغانستان باشد، باید هزینه‌های تهدیدهای تازه در سراسر جهان را هم تامین کند. همچنین بر اساس این لایحه، هزینه مشخص شده برای تامین امنیت ماموریت‌های دیپلماتیک در سراسر جهان پس از اتفاق ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ در بنغازی و اقدامات احتمالی نظامی برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در سوریه نیز از این مبلغ تامین می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.