بودجه گسترش CNG و حمل و نقل عمومی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بودجه گسترش CNG و حمل و نقل عمومی

بودجه گسترش CNG و حمل و نقل عمومی

پرشین خودرو: نمایندگان مصوب کردند، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل تا معادل ۵ میلیارد دلار برای حمل و نقل عمومی و گسترش استفاده از CNG قرارداد منعقد نماید.

به گزارش ممتازنیوز، در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۳، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیشنهاد داد بند «ن» تبصره ۲ لایحه پیشنهادی دولت به تبصره الحاقی ۲۱ بودجه ملحق شود.
بر این اساس به منظور اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف انرژی در بخش های مختلف از جمله صنعت (با اولویت صنایع انرژی‌بر)، حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری، ساختمان، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گسترش استفاده از CNG (با اولویت شهرهای بزرگ و مسیر راه‌های اصلی بین شهری)، تولید خودروهای کم مصرف، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود با متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل با معادل ۵ میلیارد دلار با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل قرارداد منعقد نماید.
توجیه فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی، زمان‌بندی اجرا و بازپرداخت و سقف تعهد دولت در هر یک از طرح‌ها با پیشنهاد وزارت نفت به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد. تعهد بازپرداخت اصل سرمایه‌گذاری های موضوع این بند برعهده دولت بوده و شرکت ملی نفت ایران منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه‌جویی حاصل شده را در هر پروژه پس از اعلام وزارت نفت در سال‌های سررسید به سرمایه‌گذار پرداخت و همزمان به حساب بدهکار دولت خزانه‌داری کل کشور منظور و تسویه‌ حساب نماید.
به گزارش فارس، آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
بر این اساس این بند به عنوان یکی از بندهای تبصره الحاقی ۲۱ مصوب شد و از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر ۱۴۳ رأی موافق، ۲۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع کسب کرد و تصویب شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.