بودجه ۹۱ سقف ندارد/لاریجانی:من این نقص را قبول دارم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مهم خواندن تعیین سقف بودجه در کلیات گفت: مشخص نشدن سقف بودجه کار بررسی جزئیات آن را مشکل می کند.

سعدالله نصیری قیداری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه یکی از پارامترهای مهم در کلیات لایحه بودجه تعیین سقف بودجه است افزود: در شرایطی که الان موضوع موافقت و مخالفت با کلیات لایحه بودجه مطرح می شود باید بگویم تعیین سقف بودجه و مشخص شدن هزینه و درآمدها مقدم بر این بحث هاست.

وی ادامه داد: اگر سقف بودجه مشخص نباشد ما باید راجع به چه چیزی بحث کنیم؟ اگر بنا بود روی جزئیات بحث کنیم ما روی افزایش سهم بخش نفت بحث می کردیم، اما الان موضوع مهم کلیات بودجه است ، شما فرمودید بحث را شروع کنید بعدا عددها و سقف بودجه هم می رسد که این موضوع به هیچ عنوان قانع کننده نیست.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نصیری با بیان اینکه بحث در مورد کلیات لایحه بودجه تا این اندازه به سقف بودجه مربوط نیست تأکید کرد: اگر چه اهمیت این موضوع را نمی توان نادیده گرفت اما اینکه بگوییم این موضوع مقدم بر همه بحث هاست این طور نیست چون در مورد سقف درآمدها و هزینه ها چه در مورد دستگاه های دولتی و شرکت ها آنچه در کمیسیون و لایحه تصویب شده تفاوت مهمی ندارد بنابراین مسئله مهم آن چیزی است که در کمیسیون راجع به آن بحث شده و در حال حاضر وجود دارد.

وی با بیان اینکه همواره در ردیف های جزئی شاهد تغییراتی هستیم گفت: در مورد درآمدها و هزینه های کل هیچوقت شاهد تفاوت های چشمگیر نبودیم و تغییرات به ۴ الی ۵ درصد محدود می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه مشخص نشدن سقف بودجه یک نقص محسوب می شود اما این دلیلی برای مطرح شدن بحث ها درباره کلیات بودجه نیست من این نقص را قبول دارم و کمیسیون تلفیق هم باید با علم به این موضوع گزارش خود را ارائه می کرد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.