بودجه ۹۱ به شورای نگهبان رفت

خبرگزاری آریا-ماده واحده لایحه بودجه با ۱۲۲ رأی موافق ، ۴۶ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر به تصویب رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، نشست نوبت صبح روز پنجشنبه (۲۸اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی لایحه بودجه کل کشور و رای گیری و تصویب آن، ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه پایان یافت.
ماده واحده لایحه بودجه با ۱۲۲ رأی موافق ، ۴۶ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر به تصویب رسید.
بودجه سال کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۱۸ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۱۸ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال تعیین شد.
منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بالغ بر یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال شامل منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی وزارتخانه هاست.
بر این اساس منابع عمومی دولت در سال بالغ بر یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال و درآمدهای اختصاصی وزارتخانه ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۰۱ هزار و ۴۷۷ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال تعیین شد.
در لایحه بودجه امسال بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۴ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر ۴ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال تعیین شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشست علنی آینده نهاد قانون‌گذاری را روز شنبه (۳۰ اردیبهشت) اعلام کرد.
وی افزود: روز شنبه به بررسی نظرات شورای نگهبان درباره قانون بودجه ۹۱ خواهیم پرداخت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.