بورس ارز از دستور کار خارج شد

جام جم آنلاین: راه‌اندازی بورس ارز فعلا از دستور کار خارج شده و به شکل قبل در دستورکار نیست،طرح‌های مکملی در دولت مطرح شده که با توجه به افزایش درآمد‌های ارزی نفتی شهریور نسبت به مرداد‌،امیدواری نسبت به نهایی شدن آنها وجود دارد.

محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی ایران، ضمن اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد:با اجرای این طرح‌های مکمل، فعالان اقتصادی می‌توانند به آینده اطمینان بیشتری داشته و نیاز‌های خود را برطرف کنند.

وی که در نشست شورای گفت‌وگو سخن می‌گفت، درباره‌ طرح مکمل توضیح داد:با اجرای این طرح مشکل اصلی محدود‌ شدن عرضه‌ ارز از سوی بانک مرکزی در بازار ارز از بین می‌رود.

رییس اتاق بازرگانی با بیان این‌که در این طرح نیاز‌های ارزی اولویت‌های هشت‌گانه کالاها (اولویت‌های سوم تا دهم) که پیش از این متوقف شده بود، برطرف می‌شود، گفت: نه تنها بلاتکلیفی برای تولید‌ کنندگان به پایان می‌رسد، بلکه نیاز‌های اصلی این گروه‌ها تأمین می‌شود.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: اجرای بورس ارز مرحله بندی شده و در مرحله‌ مدیریت، بانک مرکزی اقدامات بیشتری انجام می‌دهد و به عرضه‌ی بیشتر ارز در بازار آزاد می‌پردازد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.