بورس ارز تنها در صورت رقابتی بودن می تواند مفید باشد

بورس ارزتنها در صورتی که حالت رقابتی به خود بگیرد می تواند مفید واقع شود و از چند نرخی شدن ارز جلوگیری کند.


حسین وکیلی کارشناس اقتصادی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص چگونگی عملکرد بورس ارز اظهار داشت: در صورتی که بانک مرکزی نرخ ارز مرجع را نگه داشته و بخواهند قسمت خاصی از تقاضاها را پاسخ دهد و بقیه تقاضاها را به سمت بازار بورس روانه کند، باید بپذیریم که حرکت به سوی ارز تک نرخی را از دست خواهیم داد.

وی موفقیت بورس ارز را در رقابت کاملا آزاد عنوان کرد و افزود: بورس باید در محیطی کاملا آزاد به رقابت بپردازد و در غیر این صورت حاصل کار دو یا چند نرخی شدن نرخ ارز خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به شرایط موجود و حباب ایجاد شده در نرخ ارز گفت: در حال حاضر تلاش برای تحولات ارزی امری بسیار جدی است و راه اندازی بورس ارز می تواند بسیار مفید واقع شود.

وکیلی تشکیل بورس ارز را تصمیمی بسیار مهم عنوان کردکه با دقت و حوصله و در نظر گرفتن تمام نظرهای کارشناسی باید اجرایی شود.

وی بهترین راه برای اصلاح نرخ ارز و تعیین قیمت واقعی آن را راه اندازی بورس ارز عنوان کرد، به طوری که تمام عوامل عرضه کننده و دارندگان منابع ارزی به طور کلی وارد بازار بورس شوند تا در این صورت بتوانیم به یک نرخ واحد و واقعی برسیم./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.