بورس ارز راه اندازی می شود

جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام دلایل راه‌اندازی اتاق معامله ارز دو درصد زیرقیمت بازار، در عین حال تاکید کرد: بورس ارز حتما در آینده‌ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

محمود بهمنی امروز شنبه در حاشیه بازدید از اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز گفت: راه اندازی بورس ارز کماکان در دستور کار دولت قرار دارد و با قوت آن را پیگیری می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز به عنوان راهکاری برای کنترل وضعیت فعلی بازار ارز است و جایگزین دائمی بورس ارز نخواهد شد.

وی تصریح کرد: به زودی جزئیات کامل چگونگی مبادله ارز در این اتاق را منتشر خواهیم کرد.

پس از جلسه چند ساعته ای که صبح امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی راه اندازی اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز با حضور وزرای صنعت و رئیس کل بانک مرکزی انجام شد، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، محمد رضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مهدی غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت با حضور در این اتاق که در ساختمان معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در میدان ولیعصر قرار دارد، از نزدیک با جزئیات کارکرد این اتاق آشنا شدند.

اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز؛ اتاقی در حدود ۱۰۰ متر است که در آن قرار است دارندگان ارز که عموما صادرکنندگان هستند، به صورت روزانه ارز در اختیار خود را به افرادی ارائه کنند که متقاضی دریافت انواع ارز برای کارهای تجاری خود هستند.

این اتاق که به صورت مبله و دارای جایگاه‌های مشخصی برای مبادله دلار و سایر ارزها است، قرار است از این پس ارز صادرات را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار متقاضیان واردات به خصوص در اولویت‌های ۳تا۵ قرار دهند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.