بورس با ظریف کاری بالاپرید

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:این روزها چشم بورس به دیپلماسی ظریف است، حرکتهای او را میخواند و به تمام رفتارهایش واکنش نشان میدهد بورس این روزها بیش از هرکس دیپلماسی ظریف را می شناسد

هفته قبل اثر مذاکرات ژنو به وضوح در بورس نمایان شد و شاخص بورس که فقط در انتظار نتایج این مذاکرات بود به آسمان صعود کرد.

به گزارش هفته نامه بورس، لوبیای سحرآمیز بورس که از ابتدای امسال بیدار است، با انجام توافق هسته ای در ژنو بیدار شد و برفراز ابرها ایستاد. رسم است اثر کنش های سیاسی- اقتصادی را دربورس می سنجند، به همین سبب است که شاخص بورس به دماسنج اقتصاد شهره است، چراکه بهترین ابزار سنجش تصمیم های سیاسی و اقتصادی دولتمردان شاخص بورس است.

پس از به توافق رسیدن دیپلمات های ایران به رهبری محمد جواد ظریف، قیمت سکه نزول کرد و قیمت دلار حتی تا مرز ۲۸۵۰ تومان هم عقب نشینی کرد، اما شاخص بورس که پیشگوی بزرگی است عزم اش را جزم کرد و فاتح قله هایی شد که در قبل تصورش بسیار سخت بود. در عین حال با رشد شدید شاخص بورس درهفته قبل ارزش کل بورس تهران برای اولین بار به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۳۳ میلیار دلار رسید و حتی رکورد بیشترین میزان معاملات روزانه فردای روز توافق هسته ای شکسته شد و سهامداران فقط در یک روز ۷۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند که
در تاریخ بورس بی سابقه است.

این روزها چشم بورس به دیپلماسی ظریف است، حرکت های او را می خواند و به تمام رفتارهایش، واکنش نشان می دهد، بورس این روزها بیش از هرکسی دیپلماسی ظریف را می شناسد.کارشناسان دراین باره نظرهای مختلفی دارند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.