بورس نرخ ارز را واقعی می کند

بورس ارز نه تنها موجب ایجاد نرخ سوم یا چهارم نمی شود بلکه شرایط را برای ایجاد یک نرخ واحد و واقعی فراهم می سازد.

مصطفی مردی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بورس نرخ ارز را واقعی می کند، گفت: ورود ارز به بازار بورس نه تنها موجب به وجود آمدن نرخ سوم و یا چهارم نمی شود بلکه موجب تعیین یک نرخ واحد برای ارز می شود.
وی درخصوص مخالفت صادرکنندگان با ورود ارز به بازار بورس اظهار داشت: مخالفت صادر و واردکنندگان به دلیل استفاده از رانت ارز دولتی برای تجارت خود طبیعی است اما واقعیت امر آن است که طرح دولت برای ورود ارز به بازار بورس موجب شفاف تر شدن نرخ ارز خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی افزود: جذب عرضه و تقاضا در پی ورود ارز به بازار بورس موجب واقعی تر شدن قیمت ها می شود و از خرید و فروش ارز در بازار سیاه و ایجاد نرخ حبابی تا حدودی جلوگیری می کند.
مردی بانک مرکزی را تعدیل کننده نرخ ارز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاهد آن است که طرح دولت برای ورود به ارز به بازار بورس موجب شفاف تر شدن نرخ ارز خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی افزود: جذب عرضه و تقاضا در پی ورود از به بازار بورس موجب واقعی تر شدن قیمت ها می شود و از خرید و فروش ارز در بازار سیاه و ایجاد نرخ حبابی تا حدودی جلوگیری می کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.