بورس کشور پتانسیل رشد دارد

۳۱اردیبهشت،

بورس کشور از پتانسیل ها و استعدادهای لازم برای رشد شاخص ها برخوردار است و به روند متعادل و رو به رشد خود باز می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد؛ محمودرضا خواجه نصیری گفت: در روز دوشنبه شاخص بازار افزایش یافت و در کل از اول امسال تاکنون هم بازده خوبی نصیب فعالان بازار سرمایه کرده است.  
وی با اشاره به تأثیر مصوبه اخیر در بررسی لایحه بودجه سال جاری کل کشور دربارهٔ واریز بخشی از درآمدهای پالایشگاهها به صندوق توسعه ملی گفت: این مصوبه شامل پالایشگاه خصوصی نخواهد شد و به همین خاطر انتظار می رود شاخص ها و متغیرهای بورس در روزهای آینده به روند صعودی بازگردد.  
خواجه نصیری گفت: افزایش شاخص در روز دوشنبه نشان داد که بازار سرمایه نقدینگی خوبی دارد و اگر تصمیم های ریسک ساز دربارهٔ بازار سرمایه گرفته نشود پتانسیل های رشد ارزش سهام خود را نشان خواهد داد.  
وی تصریح کرد: انتظار می رود در روزهای آینده شاهد رشد بازار سرمایه باشیم هر چند نوسان متغیرهای بورس جزء مختصات پایدار این بازار است.
رئیس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس پیش از این هم گفته است  : سهامداران باید با استراتژی، هدف و برنامه ریزی مشخص وارد بازار شوند تا ریسک ها را پوشش دهند. 
خواجه نصیری با تاکید بر این که سهامداران باید مبتنی بر اینکه چه نوع نگاه و انتظاری از سرمایه گذاری دارند، استراتژی های خود را مشخص کنند،گفت: خریدها باید براساس تحلیل و با نگاه بلندمدت باشد.
وی به سهامداران پیشنهاد کرد با نگاه به قوانین تحلیل بازار ، در زمان صحیح و بموقع وارد بازار شوند تا بازدهی خوبی را کسب کنند. 
همچنین سرمایه گذاران برای خرید سهام در این روزها باید سهام بنیادی و پرپتانسیل را شناسایی کنند و درگیر هیجان نشوند.
این مقام مسئول در سازمان بورس دربارهٔ سرمایه گذارانی که  اولین بار تصمیم گرفته اند سرمایه های خود را وارد بازار کنند، گفت: سرمایه گذارانی که در دوران رکود اقدام به خرید سهام می کنند در بلندمدت، برندگان بازار می باشند.  
رئیس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس ادامه داد: بازاری که در مدت کوتاه رشد پر سرعتی را تجربه می کند برای سرمایه گذاری با نگاه کوتاه مدت با افزایش ریسک مواجه است با این وجود بازار هنوز قابلیت رشد را دارد و سرمایه گذران باید با تحلیل و شناخت سهام پرپتانسیل اقدام به خرید کنند.
وی همچنین به سرمایه گذارانی که برای اولین بار وارد بازار سرمایه می شوند پیشنهاد کرد از خدمات نهادهای مالی واسط مثل سبدها و صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به بازار استفاده کنند./ص
 
 
 
 
 
 
 
 
فرصت بهینه برای توسعه صنعت نساجی ایران     
 
   
 
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به کاهش قاچاق کالای نساجی و همچنین کاهش واردات همراه مسافر به سبب افزایش نرخ ارز تأکید کرد: صنایع نساجی کشور از بهترین فرصت برای توسعه تولید و ارتقای کیفیت برخورد است و باید از این مزیت به خوبی استفاده شود.  
آقای حایری در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: در سال قبل صادرات این صنعت با ۲۴ درصد افزایش به یک میلیارد دلار رسید و خوشبختانه صنایع نساجی ایران در جهان حرف برتر را می زند و در تولید فرش دستباف رتبه برتر را دارد.
وی تأکید کرد: افزایش نرخ ارز اگر چه هزینه واردات و قیمت مواد اولیه وارداتی را افزایش داده است اما بازار داخلی هم تشنه محصولات نساجی ایران است و انتظار داریم همکاران ما با ارتقای کیفیت و مدیریت هزینه تمام شده و ساماندهی قیمتها نیاز بازار را پاسخگو باشد.  
حایری دربارهٔ همکاری با صنایع نساجی هند هم گفت: با توجه به مطالباتی که از این کشور داریم و با همفکری و رایزنی های مختلف با مسئولان نساجی این کشور نمایشگاهی از صنایع نساجی هند در هتل استقلال تهران برپا شد تا متناسب با نیاز داخلی به واردات مواد اولیه از مزیت های هند به عنوان تهاتر کالا به کالا استفاده کنیم.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران افزود: این همکاری در حوزه تأمین مواد اولیه است که هند در این عرصه با تولید ۵ میلیون تن الیاف پنبه در سال حرف اول را در جهان می زند و یک وزارت نساجی دارد.  
حایری گفت: صنعت نساجی ایران جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می گردد و حدود ۴۰ رشته زیرمجموعه صنعتی دارد.
وی همچنین از واردات ۱٫۵ میلیارد دلار مواد اولیه و واسطه نساجی در سال قبل خبر داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.