بوستان سعدی به روایت انیمیشن

˝بوستان سعدی ˝۲ در هفته نمای شبکه نمایش

برنامه هفته نمای این هفته شبکه نمایش به قسمت دوم اثر انیمیشن ایرانی ˝بوستان سعدی˝ به کارگردانی و تهیه کنندگی ملوس مراد اختصاص دارد.

به گزارش هنرآنلاین ،ساخت سری اول این مجموعه سال ۸۹ در مرکز پویانمایی صبا به اتمام رسید و در ۱۳ قسمت از شبکه‌های سیما پخش شد. همان زمان پیشنهاد سری دوم این مجموعه در مرکز صبا به تصویب رسید.
فیلمنامه‌های ۱۳ قسمت از سری تازه «بوستان سعدی ۲» توسط مجید راستی و علی صمیمی زاد به نگارش در آمده است. نگین طاهری به عنوان دستیار کارگردان با این گروه فعالیت دارد و شهرام شیرزادی و رامین شرفی کار استوری برد و لی اوت این مجموعه را بر عهده دارند.

بوستان سعدی ۲ که هم اکنون در حال گذراندن آخرین مراحل تولید است برای گروه سنی کودک و نوجوان در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود. بوستان سعدی ۲ با تکنیک انیمیشن سازی دو بعدی ساخته می‌شود ولی رنگ آمیزی آن با کامپیوتر است.

ملوس مراد کارگردان و تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی انیمیشن گفته است: داستان این انیمیشن برگرفته از حکایت‌های بوستان سعدی است اما آنچه که به نمایش درآمده به صورت انیمیشن بوده که هم از لحاظ موضوعی پند آموز باشد و هم تصویر شاد را برای مخاطب به همراه داشته باشد در واقع حکایت‌ها همان چیزی است که در بوستان سعدی است ولی با شاخ و برگ دادن به داستان سعی کردیم برای مخاطب جذاب باشد ولی ازمتن و موضوع اصلی خارج نشدیم.
“مراد” اظهار داشت: در هر قسمت از این انیمیشن ما یک موضوع و اتفاق را بررسی می‌کنیم و در کل داستان، صدای سعدی بیت‌ها و تصاویر را بیان می‌کند.

وی افزود: طراحی شخصیت‌ها با استفاده از المان‌های قرن ۷ است و سعی کردیم آن را با زمان حال تطبیق دهیم تا کودکان با آن ارتباط برقرار کنند و همچنین از هر چیزی که در قرن ۷ موجود نبوده، استفاده نکردیم.
وی تصریح کرد: سعی کردیم لباس‌های شخصیت‌های داستان بر اساس مطالعات همان پوشش قرن ۷ باشد.

برنامه هفته نما روز جمعه ۲۷ بهمن ساعت ۸:۴۵ دقیقه از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.