«بوسیدن روی ماه» پاییز در جشنواره ونکوور اکران می‌شود

مدیر بین‌الملل سازمان سینمایی سوره اعلام کرد:

سینماپرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان مهرماه امسال در جشنواره ونکوور کانادا روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مریم نقیبی مدیر بین‌الملل سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: این نخستین حضور بین‌المللی «بوسیدن روی ماه» است، این جشنواره تعدادی از بهترین‌ فیلم‌های سینمایی جهان را به نمایش می‌گذارد و از جشنواره‌های معتبر آمریکای شمالی است.

وی ادامه داد: نمایش فیلمی با مختصات «بوسیدن روی ماه» یکی از اتفاق‌های خوب این دوره از جشنواره است، «بوسیدن روی ماه» فیلمی است ایرانی و شرقی، مضمونی انسانی دارد و درباره موضوعی است که ما ایرانی‌ها با آن آشنا هستیم، توجه یک جشنواره غربی به این فیلم، تائید کننده ارزش‌های فرمی و محتوایی این فیلم است. پیش از این، فیلم در بازار جشنواره کن روی پرده رفته بود و مذاکره برای پخش بین المللی آن از همان مقطع شکلی جدی‌تر به خود گرفت.

نقیبی افزود: قطعا رایزنی و هماهنگی برای عرضه مناسب این فیلم در سطح بین المللی با جشنواره ونکوور تمام نمی‌شود، مترصدیم تا فیلم در محافل و جشنواره‌های دیگر دیده شود، «بوسیدن روی ماه» شکلی دیگر از سینمای ایران را برای مخاطب غیرایرانی معرفی می‌کند که با تصویر کلیشه ای از این سینما همخوان نیست و تازگی دارد.

سی و یکمین جشنواره ونکوور از ششم تا بیست و یکم مهرماه در این شهر برگزار می‌شود. «بوسیدن روی ماه» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی از پنجم مهرماه در سینماهای ایران روی پرده می‌رود. این فیلم در سی امین جشنواره فجر اکران شد و مورد توجه منتقدان و تماشاگران جشنواره قرار گرفت.

شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، سعید پور صمیمی، مسعود رایگان، صابر ابر، شیدا خلیق و … بازیگران این فیلم هستند. داستان درباره دو زن میانسال به نام‌های فروغ و احترام است که بیش از چهل سال در همسایگی هم زندگی می کنند، در اواسط جنگ هر دو پسرانشان به جبهه رفته اند و تا کنون هیچ خبر و اثری از آنان بدست نیامده است. پخش داخلی و بین‌المللی این فیلم را سازمان توسعه سینمایی سوره برعهده دارد.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۷۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.