بوسیدن روی کودک را فراموش کنید

۲۸خردادماه،

پدران و مادران از بسیار بوسیدن کودک امتناع کنند چرا که میکروب دهان آنها وارد دهان کودک می گردد و به پوسیدگی آن می انجامد .

مازیار میر دکتری دندانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پدران و مادران باید بدانند از سنین ۱ تا ۲ سالگی باید دندان های شیری کودک خود را  با گاز مرطوب تمیز کنند تا دندان های کودک دچار پوسیدگی نشود، قطره ی آهن یکی از مواردی است که پدران و مادران نباید فراموش کنند باید از قطره ی آهن در محافظت دندان ها برای کودکان خود استفاده کنند.

وی افزود: اگر بین دندان های شیری کودکان فاصله کمی وجود داشته باشد هیچ جای نگرانی نیست اما اگر دندان های کودکان به هم چسبیده باشند و دندان ها در محل صحیح خود در نیاید دندان بعد از مدتی لق می گردد که در این صورت توصیه می شود برای کودکان یک سری پلاک اردتونسی متحرک در سقف دهان کودک به کار برده شود تا چینش دندان ها به شکل صحیحی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی از والدین در بوسیدن فرزندانشان افراط می کنند اذعان داشت: پدر و مادرها از بسیار بوسیدن کودک امتناع کنند چرا که میکروب دهان وارد دهان و دندان کودکان می گردد و به پوسیدگی دندان کودکان می انجامد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.