بولتون: ایران امتیاز هسته‌ای نمی‌دهد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد ضمن اخطار در خصوص اینکه ایران آماده دادن امتیازهای هسته‌ای نیست، از سخنان اوباما در خصوص حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای انتقاد کرد.

جان بولتون، نماینده دائم سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در یک مصاحبه رادیویی تاکید کرد که ایران آماده دادن هیچ امتیازی در خصوص برنامه هسته‌ای خود نیست.

وی ضمن متهم کردن مجدد ایران به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای، تماس تلفنی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور ایران را نشانه پیروزی ایران در مسیر دست‌یابی به سلاح هسته‌ای عنوان کرد.

این دیپلمات سابق آمریکایی که به اردوگاه نومحافظه‌کاران تعلق دارد، افزود: «خواهید دید که ایران مصمم به حفظ قابلیت خود جهت تولید سلاح هسته‌ای است. متاسفانه هم ایالات متحده و هم اروپا آمادگی بسیاری دارند که به برنامه تولید سلاح هسته‌ای ایران مشروعیت بخشند.»

جان بولتون همچنین از سخنان اوباما در خصوص حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای انتقاد کرد و اظهار داشت: «این اشتباه است. ایران مستمرا ان‌پی‌تی را نقض کرده است. ایران نباید برای داشتن این فن‌آوری مورد اعتماد قرار گیرد.»

بولتون اخطار داد که اگر ایران توان غنی‌سازی اورانیوم را داشته باشد می‌تواند اورانیوم را در سطح مورد نیاز برای تولید سلاح نیز غنی کند.

بولتون در بر زبان آوردن سخنان ایران‌هراسانه و نگران کردن افکار عمومی از برنامه هسته‌ای کشورمان از دیپلمات‌های پیش‌روی آمریکایی محسوب می‌شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.