بولت با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در دوی ۲۰۰ متر سرعت دفاع کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ‘یوسین بولت’ در دوی سرعت ۲۰۰ متر با زمان ۳۲/۱۹ ثانیه و زودتر از دو هموطن جاماییکایی خود ‘یوهان بلیک’ و ‘وارن ویر’ به خط پایان رسید.

صدها تن برای تماشای دوندگان جاماییکایی که مدال های فینال دوی ۲۰۰ متر مردان را درو کردند، در ‘خانه جاماییکا’ در شهر لندن جمع شده بودند.

بولت که نخستین مردی است در بازی های پیاپی المپیک در مواد دوهای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر سرعت به مقام قهرمانی دست می یابد، به فهرست اسطوره های المپیک ملحق شد.

او بدون تردید، سریع ترین مرد جهان و مطمئنا بزرگترین دونده سرعت است.

بولت نخستین مردی است که دو مدال طلای ۲۰۰ متر را از آن خود کرده و تنها کسی است قهرمانی در دو ماده ‘اسپرینت’ را بعد از دو رکورد خود در المپیک ۲۰۰۸ پکن حفظ می کند.

او دوی ۱۰۰ متر سرعت را با زمان ۶۳/۹ ثانیه دوید.

در ماده دوی ۲۰۰ متر، ‘یوهان بلیک’ با زمان ۱۹:۴۴ ثانیه و ‘وارن ویر’ با زمان ۱۹:۹۰ ثانیه به مقام های دوم و سوم دست یافتند تا جاماییکا تمام مدال های این ماده را از آن خود کند.

تیم جاماییکا در دوی چهار در ۱۰۰ متر امدادی، روز جمعه به پیست دوومیدانی بازمی گردد. جاماییکا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی در دوی امدادی است که در المپیک ۲۰۰۸ پکن به آن دست یافت. فقط یک فاجعه می تواند ‘یوسین بولت’ را از ششمین مدال طلای خود در بازی های المپیک محروم کند.

تیم دوی چهار در ۱۰۰ متر امدادی زنان جاماییکا نیز مصمم است عملکرد فاجعه بار خود را در فینال المپیک ۲۰۰۸ پکن جبران کند.

تیم آمریکا در دوی امدادی چهار در ۴۰۰ متر به دنبال ادامه رکورد حیرت آور خود در این ماده است. تیم آمریکا از سال ۱۹۸۴ تاکنون در این ماده شکست نخورده است.

روز جمعه همچنین سرنوشت فینال دوی ۵ هزار متر زنان و پرش با نیزه مردان روشن می شود. ‘دیبابا’ اتیوپیایی به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در دوی ۵ هزار متر زنان است. ‘استیو هوکر’ استرالیایی نیز بخت قهرمانی در پرش با نیزه مردان است.

ورزشی. ** ۱۵۸۴ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۵۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.