بومی‌سازی غلتک‌های پشتیبان در فولاد مبارکه

۳۰م دیماه ،

در راستای سیاست‌های شرکت در جهت بومی‌سازی تجهیزات و تولید اقتصادی، پس از یک سال تلاش و تبادل اطلاعات بین مجتمع فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی، این غلتک‌ها بومی‌سازی و در پی آن از خروج ۱٫۲ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، احمدرضا نواب – سرپرست کارگاه غلتک ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته – افزود: این غلتک‌ها که از جنس فولاد فورج شده‌اند، یکی از تجهیزات اصلی قفسه‌های نوردگرم جهت تولید ورق می باشند. دستیابی به دانش فنی و ساخت این غلتک‌ها توسط متخصصان و کارشناسان داخلی صورت پذیرفته و مراحل ساخت غلتک‌های مذکور شامل ریخته‌گری، ‌فورج، خشن تراشی، ‌عملیات حرارتی و ظریف تراشی نیز در شرکت‌های داخلی انجام شده است.

سرپرست کارگاه غلتک ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته با بیان اینکه وزن هر کدام از این غلتک‌ها بسته به استفاده در قفسه‌های اولیه یا انتهایی بین ۳۳ تا ۳۵ تن است، تصریح کرد: مراحل سفارش ۳ ست شامل ۶ عدد از این غلتک‌ها با همکاری کارگاه غلتک، ‌دفتر فنی تولید سبا و امور خرید مجتمع فولاد مبارکه انجام گرفت و ساخت آنها با به کارگیری از حداکثر توان شرکت‌های داخلی در قالب کنسرسیوم فولاد اسفراین چدن سازان انجام شده است به طوری که هزینه خرید خارجی هر غلتک ۲۰۰ هزار دلار بود که بومی‌سازی این ۶ غلتک صرفه جویی فوق را به همراه داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.